Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Разлика в топлинното разширение причинила счупването на крилото на Хаас

Разлика в топлинното разширение причинила счупването на крилото на Хаас

30
0

Разлики в топлинното разширение на различните материали (алуминий и карбон), от които е направено предното крило, е причината за счупването му в колата на новия тим на Хаас във вчерашния първи ден тестове за екипа в Барселона. Това обясни лично и подробно собственикът на тима Джийн Хаас на пистата Каталуня. Той отбеляза обаче, че в Далара, които правят шасито, бързо са намерили решение и днес Естебан Гутиерес кара със специално временно уякчена конструкция, докато се намери окончателно решение на проблема.

Подобен имаше и при Мерцедес преди две години на Херес. Причината е, че при движение с висока скорост има много вибрации. Те повишават рязко температурата в материалите, от които е изградено крилото. Това води до разрушаване на връзките между карбоновия корпус на крилото и алуминиевата му основа. Като цяло обаче всички са много доволни от началото на тестовете и изобщо от дебюта на новия екип.

Истината е, че не очаквахме чак толкова безпроблемно и хубаво начало – каза снощи Ромен Грожан, въпреки че загуби крилото си. – Направо не е за вярване, че излязохме на пистата и тръгнахме,  без проблеми, направихме толкова много обиколки, пак без проблеми и всичко работи добре.“

Хаас от своя страна заяви, че трябва да е горд с хората си, защото наистина екипът прави най-добрия дебют в Гран при от десетилетия и той заяви, че всички очевидно са свършили добра работа, защото към очакваните като ниво задвижваща система и скоростна кутия от Ферари, инженерите са направили и едно добро шаси, аеродинамиците също са свършили добра работа, както и цялата организация на екипа е добра.

Хаас още веднъж обясни, че причината да реши да инвестира в тим във Формула 1 е за да популяризира машините, които произвежда в целия свят. Той смята Гран при за едно добра платформа след като от години има екипи в Наскар и други американски серии.

Според него обаче, за да стане Формула 1 отново наистина популярна в Америка трябва американец или американски екип да победи европейците.

„Американците обичат спорта, много обичат спорта, сподели той. – Те се асоциират с него с някой екип, обичат да се състезават и отборът им да побеждава. Формула 1 им е малко комплицирана и за да е интересна, те трябва да са заинтересовани.“

Джийн Хаас с усмивка, типично по американски заяви, че след първия тест надеждите за успех на екипа са се увеличили, като първоначалната идея е била колата да е достатъчно здрава и сигурна, че да стигне до точките при неприятности за другите, но очевидно болидът ще има потенциал на доста писти да се бори с утвърдени екипи.