Нито Роберт Кубица, нито Ник Хайдфелд успяха да прескочат втората част на квалификацията днес и да влязат в топ 10. Полякът завърши 13-и, а германецът само позиция зад него. Разбираемо настроението в екипа след края на квалификацията бе минорно. Освен от липсата на достатъчно грип пилотите на баварците се оплакаха и от баланса на болидите си, който бил далеч от идеалния.
“Знаехме още преди квалификацията, че днес ни очаква един доста труден ден”, заяви Кубица. “Просто не сме достатъчно силни. Имах много проблеми във втората част с това да накарам меките гуми да започнат да работят. Освен всичко друго не работеше и връзката с бокса. Затова бе изключително трудно да се оговорим за налягането на гумите, както и за други подробности.
Накрая пък при второто ми спиране избухна огън при зареждането. Със сигурност това нямаше негативно влияние върху колата, но и в никакъв случай не помогна. Трябва просто да се концентрираме върху състезанието утре и да продължим спокойно работата си в търсене на удобно решение.”
“Доста трудна квалификация за нас и екипа”, обобщи впечатленията си Хайдфелд. “Очевидно е, че сме прекалено бавни. Чакаме с нетърпение новият аеропакет за състезанието в Барселона. Ясно е, че изоставаме в сравнение с останалите, които вече ползват нови компоненти.
Знаехме още преди квалификацията, че днес не е нашия ден. Освен това баланса на колата между отделните обиколки бе доста нестабилен. Втората ми бърза обиколка във втората част бе по-добра от първата, но по-слаба от тази в първата част. положих много усилия дори на места прекалено натисках и затова изпуснах точката на спиране на девети завой.
За мен лично е по-малко вероятно да вземем утре точки, отколкото обратното. Сигурно е обаче, че няма да се предадем и ще дадем всичко от себе си, за да успеем да се придвижим напред.”
“След като видяхме минималните разлики между пилотите в свободните тренировки знаехме, че за пилотите ще е много трудно да се преборят за участие в първата част на квалификацията”, обясни шефът на отбора д-р Марио Тайсен. “Разликата от едва 1,5 сек между първия и последния означаваше, че всяка грешка ще доведе до загуба на много позиции. Пилотите ни се оплакаха сериозно от баланса на колата във втората част на квалификацията и очаквано не успяха да влязат в топ 10.”
“Разбира се, че не може да сме доволни от тези стартови позиции”, сподели и Вили Рампф. “След приемливото представяне в първата част не успяхме, за разлика от повечето други пилоти, да подобрим представянето си, както и времената си. И то въпреки че условията на трасето се подобриха. Ще трябва да анализираме внимателно причините за това. Ще бъде много трудно да спечелим точки от тези позиции.”