Развитието на Макларън МР4-29 ще зависи от представянето на тима в Гран при на Австрия и Великобритания. Ако резултатите на екипа от Уокинг не са задоволителни, отборът може да предприеме радикален подход по отношение на колата си, заяви рейсинг директорът на тима Ерик Булие.
Макларън записаха двоен подиум в първия старт за годината, но от три надпревари насам не са взимали и точка. Следващите кръгове – в Монако и Канада – са на писти с много различен характер от трасетата, където бяха проведени първите пет състезания от календара. При това положение Булие смята, че отборът така или иначе няма да разбере дали последните новости наистина работят, докато не дойде стартът на Ред Бул Ринг.
– Трябваше да проведем детайлно проучване, за да разберем защо болидът ни не се представя добре, как да го развиваме и дори да поставим под въпрос концепциите ни за въвеждане на новости, ежедневното развитие на болида. Сега всичко си е на място. Истина е, че започваме доста отдалеч, но имаме много добри показатели по отношение степента на развитие (в рамките на един сезон). Пистите в Монако и Канада са специални по отношение на конфигурацията, така че въпросът как да наваксаме и колко бързо го правим остава за Австрия и Силвърстоун. Не казвам, че ще спечелим в Англия, но там ще знае какъв е потенциалът ни за по-нататък – обясни Булие.
Според него отборът едва ли ще се съсредоточи на много ранен етап от 2014 г. върху следващия сезон, когато ще използва задвижваща система на Хонда:
– При настоящите рестрикции и варианта 30/30 (30 часа работа в аеродинамичния тунел или 30 терафлопа CFD изследвания/данни, или комбинация от двете възможности – б.р.) всичко е много различно в сравнение с времето, когато можеше да се работи 24 часа, 7 дни в седмицата в тръбата. Но е възможно около Силвърстоун да предприемем по-радикален подход към колата, не толкова да се прехвърлим към проекта за догодина.