Начало Избрани Ред Бул: Без предишното задно крило на Макларън конструкторският шампионат щеше да...

Ред Бул: Без предишното задно крило на Макларън конструкторският шампионат щеше да е различен

2901
0
Макс Верстапен, Ландо Норис, Ред Бул F1, Макларън F1
Макс Верстапен и Ландо Норис; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Без предишното задно крило на Макларън, което отборът от Уокинг трябваше да промени, конструкторският шампионат през сезон 2024 щеше да е различен, заяви техническият директор на Ред Бул Пиер Ваше. Френският инженер сподели в интервю за racingnews365.com, че проследяването за подобни технически решения не е добро.

„Някои сиви области са особено привлекателни за един инженер. Ако видите задното крило на Макларън… Съжалявам, но там положението е повече от сиво, а те го използваха многократно в състезания. Без него нямаше да спечелят в Баку. Дори конструкторският шампионат щеше да е напълно различен“, заяви техническият директор на Ред Бул

„Инженерът трябва да спазва правилата. Техническият регламент изисква да докажеш, че един компонент е легален. Да, това е част от играта, но си има и граници. Дори „полицията“ да не го вижда, това не означава, че е легално. Случилото се с Ферари в миналото беше на границата. За нас е разочароващо, когато „полицията“ не си върши работата“, добави Ваше.

Техническият ръководител на Ред Бул обясни също така, че представянето на отбора от Милтън Кийнс през 2023 г. не е било добро за тазгодишната мотивация на екипа.

„Ние сме тук, за да вършим работа и да развиваме колата възможно най-добре. За нас е много разочароващо, че не печелим всяка надпревара. Според мен всеки в падока има същата визия. Ние сме тук, за да печелим. Миналогодишните постижения обаче не ни помагат на работата като екип. Някои хора идват в отбора млади и не познават друго освен победи. Това се отразява на мотивацията. Миналата година загубихме единствено в Сингапур. И тези хора още не са наясно, че дори една победа е нещо изключително, а победата в шампионат – още повече“, обясни Ваше.

„А и се забравя колко трудно се стига до успеха. Попитайте Макс [Верстапен] – той печелеше състезания още през 2016 г., но взе титла чак през 2021-ва.“

„Трудно е. Трябва всички планети да са се подредили, конкуренцията да е в определено състояние. Успехът се състои едновременно от представяне, работа, късмет. И добър контрол… Като печелиш през цялото време, те проверяват повече от останалите“, добави техническият директор на Ред Бул.