Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул чака да види как промяната в предните крила ще се...

Ред Бул чака да види как промяната в предните крила ще се отрази на съперниците

Макс Верстапен, Ред Бул F1, Ландо Норис, Оскар Пиастри, Макларън F1, старт, Формула 1, Гран при на Япония, Сузука
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Тимът на Ред Бул спечели Гран при на Япония с Макс Верстапен, но пилотът заяви след това, че не очаква да започне да взима редовно победи. В самия тим споделят, че през уикенда на пистата Сузука не са имали толкова напредък с болида RB21, колкото са успели да го настроят добре. От Милтън Кийнс разчитат на прогрес с колата при идването на планираните за следващи кръгове новости. Освен това очакват промяната в предните крила. Тя ще дойде след първите 8 старта от световния шампионат за 2025 г. В Ред Бул смятат, че тя ще повлияе на темпото на Макларън, твърди нидерландският вестник „Де Телеграаф“. Това обаче е непотвърдена информация. Официално Кристиан Хорнер заяви, че не е ясно какво ще стане.

„Според мен не е ясно как (промяната) ще повлияе на различните коли. Виждате, че работният прозорец на тези болиди е много, много тесен. Затова тази промяна в предните крила е доста сериозна. Интересно ще е да се види как и кого ще засегне. Няма гаранции“, заяви шефът на Ред Бул в F1 Хорнер

„Ние знаем какво трябва да подобрим по собствената си кола. Целият отбор е съсредоточен върху тези аспекти. Но според мен в този шампионат нещата ще се решават от това дали използваш на максимум възможностите си. Вижте представянето в първите три надпревари. В Мелбърн бяхме втори, много близо до първото място. В спринта в Китай бяхме конкурентоспособни през първата половина на дистанцията, изостанахме през втората ѝ част. Имахме конкурентен стинт с харда в Гран при на Китай, където се класирахме четвърти. Така че имаше много положителни моменти. Ако знаем, че можем да отключим част от потенциала на колата, това ще ни върне за постоянно в битката“, продължи ръководителят на Ред Бул Рейсинг.

„Според мен трябва да помним, че този шампионат е маратон. Ако миналата година ни е научила на нещо, то е, че нещата могат да се променят страшно бързо. Разликата между отборите в топ 4 понастоящем е много малка, така че въпросът ще опре до развитие. Предстои ни голяма промяна в регулациите в деветото състезание. Как ще се отрази това на битката? Така че въпросът е да се извлича всичко възможно от възможностите и ние го сторихме през последния уикенд“, каза още Хорнер.

Главният инженер на Ред Бул Пол Монахан заяви на Сузука, че определянето на един автомобил от Формула 1 като „труден за управление“ е условно и се дължи на различни фактори

„Относително е колко нервна е една кола, колко непостоянна. На бас се хващам, че в питлейна има 18 други коли, които всички ние вероятно ще сметнем за определено трудни за управление. Така че екипът се старае да балансира възможно най-добре болида и в крайна сметка сме на колко, една-две десети от най-бързия автомобил в питовете. Миналогодишната кола имаше някои проблеми. Личното ми мнение е, че работихме сериозно върху тях без големи компромиси по болида като цяло. Сега трябва да се постараем да направим настоящата кола малко по-добра“, обясни Монахан.

„Ако на 5,5-километрова писта с около 20 завоя сме на 0,2 сек назад, то намирането на няколко стотни във всяка крива изведнъж ще ни изведат като темпо до водещия автомобил. Но всички болиди са доста сложни. Нашата задача е да извадим малко повече скорост от нашия, да се постараем да подобрим стабилността му така, че да е по-лек за управление от пилотите“, повтори главният инженер на Ред Бул.