Ред Бул искат от ФИА допълнителня яснота относно задното крило на Мерцедес. Шефът на отбора Кристиан Хорнер определи топ скоростта на Хамилтън като тревожна, след като британецът стартира спринтовата квалификация от последна позиция и финишира пети след само 24 обиколки. Люис нямаше никакви проблеми да си пробие път през колоната и изпревари с лекота болиди, които са със задвижваща система на германците. Тимът от Милтън Кийс е отправил запитване относно легалността на този елемнт от болида на Сребърните стрели.
„Скоростта на Люис по правите е умопомрачителна. Това се случва в последните няколко състезания. В Мексико бяхме с около 14 км/ч по-бавни от Мерцедес в края на старт-финалната права. Вчера видяхме размера на крилото и смятаме, че това е основната причина за тази скорост“, каза Хорнер.
Тъй като Хамилтън беше дисквалифициран от петъчната квалификация след нарушаване на техническите разпоредби относно системата DRS, Хорнер заяви, че екипът му прави всичко възможно, за да разкрие тайната на Мерцедес.
„Има нещо, което позволява на колата да развива толкова висока скорост. Ще се опитаме да разберем каква е тайната за такова представяне“, обобщи Кристиан Хорнер.
Пилотът на Ред Бул Макс Верстапен също изрази подозренията си отновсно задните крила на тима от Бракли. Нидерландецът бе глобен с 50 000 евро заради докосване на болида на Хамилтън.
„Просто гледам задното крило и явно нещо се случва. Имаме подозрения, че нещо не е по правилата. В началото на годината всички трябваше да сменим задните си спойлери. Определено крилото се отваря повече от нормално и това е причина за тяхната топ скорост“, обясни Верстапен.
Кристиан Хорнер обаче не вярва, че в Мерцедес са имали намерение да нарушат правилата с дизайна на задното си крило във връзка с проблема с DRS-а.
„Никой не би проектирал нещо, което ще наруши регламента. Това би било много палаво. Инженерите винаги натискат до краен предел и по всякакъв начин искат да подобрят колата. В момента водим голяма битка с Мерцедес, което създава главоболия на ФИА, защото те трябва да ни контролират“, завърши шефът на Ред Бул.