Себастиян Фетел записа най-добро време във втората свободна тренировка, което обаче бе помрачено от спукана гума, попречила му да използва последните 20 минути от сесията. Марк Уебър се нареди втори на по-малко от 0,1 сек зад съотборника си. Трето и четвърто място останаха за Ромен Грожан и Фелипе Маса, а шестицата се допълни от Жан-Ерик Верн и Кими Райконен.
Втората тренировка започна при слънчево време и температури от 23 градуса на въздуха и 32 градуса на асфалта. Трасето бе напълно сухо и екипите се хвърлиха да свършат работата, която бяха пропуснали да извършат през първата сесия. Почти веднага започна и сравнението на двата типа гуми, които за Белгия бяха медиум и твърди.
Себастиян Фетел и Марк Уебър от Ред Бул поведоха след първите излизания с гумите медиум, на повече от 0,8 сек пред Ромен Грожан и Кими Райконен от екипа на Лотус. Разликата между двамата пилоти на Биковете бе под 0,1 сек. Интересното е, че двамата състезатели караха с различни задни крила, и двете предвидени за трасето с малко аеропритискане, но времената им бяха доста близки. Идеята бе да се определи, кое от двете е по-подходящото, но при тази разлика това бе доста трудно. В класирането за максимална скорост обаче Фетел бе начело с 305,1 км/ч, докато втория бе на почти 4 км/ч. назад. Уебър пък бе четвърти.
Веднага след първите си излизания в кратка серия с двата типа гуми пилотите започнаха опитите с повече гориво в подготовка за състезанието. Това означаваше и по-сериозни натоварвания за гумите. Както се очакваше след Силвърстоун, едва Спа щеше да покаже, дали от Пирели са се справили с проблемите си.
А такива явно има. Около 20 минути пред края на сесията Себастиян Фетел спука задна дясна гума, която се натоварва най-сериозно в серията от бързи завои в края на обиколката. В 11-ата си поредна обиколка гумата на колата на Ред Бул не издържа и Фетел трябваше бавно да се прибере в бокса. Пукането на гума на Бланшимо определено не е сред най-приятните усещания за всеки пилот. Германецът пропусна оставащите 20 минути, след като стана ясно, че парчетата от гума са повредили пода на колата му.
Малко по-късно зрелищно завъртане направи и Гийдо ван дер Гарде при влизането на Фание.
Маса, Верн и Алонсо подобриха времената и позициите си, но оставаха далеч от зададените от пилотите на Ред Бул стойности. Бразилецът бе четвърти зад Грожан, следван от френския пилот на Торо Росо, а испанският му съотборник се нареди седми зад Райконен.
След като не стана ясно, дали спукването на гумата на Фетел е причинено от отломки на пистата или от прекомерно натоварване, тя бе изпратена в камиона на Пирели за допълнителни изследвания.
Въпреки че с малко гориво пилотите на Ферари не изглеждаха достатъчно бързи спрямо съперниците си от Ред Бул, то в дълга серия от обиколки темпото им бе доста близо. То бе по-добро от това на Лотус и Мерцедес, които въпреки предвижданията за добро представяне поне в първия ден не показваха сериозен потенциал с много гориво.