Ред Бул и Ферари сменят компоненти от двигателите на своите автомобили. Според различни източници, двата отбора са решили да подменят някои части от своите задвижващи системи заради опасения, свързани с надеждността.
Ред Бул реши да смени някои части от двигателя Хонда-RBPT в болидите на Макс Верстапен и Серхио Перес. Двамата състезатели ще потеглят от първо и второ място в днешната надпревара. Съвсем логично, Верстапен и Перес се надяват да запазят тези позиции след развяваното на карирания флаг. Разбира се, за тази цел трябва да разполагат с достатъчно издръжливи автомобили
ФИА потвърди, че действащите световни шампиони при конструкторите са избрали да сменят входящите тръби за масло на двигателя с вътрешно горене (ДВГ) на болидите на Верстапен и Перес.
Според информацията, от Ред Бул са забелязали проблеми с надеждността на този конкретен компонент. Отборът от Милтън Кийнс вече трябва да е идентифицирал и разрешил този проблем.
Говори се, че тази авария е била забелязана по време на втория ден от предсезонните тестовете. Оттогава са били изпробвани няколко конструктивни решения. Подмененият елемент се намира на сравнително достъпно място в автомобила. Това означава, че в Ред Бул не са се притеснявали от изпробването на различни дизайни.
Екипът от Милтън Кийнс има лоши спомени от последното издание на Гран при на Бахрейн. Тогава Макс Верстапен и Серхио Перес отпаднаха от състезанието заради технически проблеми, свързани с горивната помпа.
It is RACE DAY 🤘#BahrainGP pic.twitter.com/UvgYDoURTC
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 5, 2023
Междувременно Ферари също смени компонент от силовия агрегат на Шарл Льоклер. Решението на Скудерията е доста необичайно, като се има предвид, че все още не започнал първия старт от сезон 2023.
Льоклер ще използва нова батерия по време на откриващата надпревара в Бахрейн. Всеки един състезател има право да използва два батерии в рамките на един сезон. Следователно пилотът на Ферари ще избегне наказание.
Не е известно дали смяната на батерията е предпазна мярка, или пък е част от по-голям проблем с автомобила SF-23.
Вчера Льоклер изненадващо сложи край на участието си в квалификацията на пистата Сахир. Отказът на монегаска да направи финална бърза обиколка породи съмнения за проблеми с надеждността на силови агрегат на Ферари.
Съветникът на Ред Бул д-р Хелмут Марко веднага предположи, че Льоклер се е отказал да се бори за полпозишъна заради повреда в двигателя.
„Не знам какво се е случило с Льоклер. Предполага се, че е свързано с двигателя. Изглежда, че надеждността при Ферари все още не е налице.“
Малко по-късно директорът на Скудерията Фредерик Васьор заяви, че предположението на Марко е било погрешно. „Взехме това решение преди последната сесия, за да спестим един комплект гуми. Сега сме в добра позиция. Обсъдихме този план с Шарл преди сесията, така че всичко е наред.“
Nearly time for lights out 🚥@Charles_Leclerc lines up in P3 and @Carlossainz55 in P4 👊#BahrainGP 🇧🇭 pic.twitter.com/wgTu0fTc9y
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 5, 2023