Отборите на Ред Бул и Лотус ще търсят окончателно изясняване на ситуацията със системата на задното крило на Мерцедес преди Гран при на Малайзия. Вторият кръг от световния шампионат на Формула 1 е в края на тази седмица, а двата екипа вече поискаха от Чарли Уайтинг да провери устройството по време на уикенда в Австралия.
Системата бе обявена за легална от ФИА преди началото на сесиите на Албърт парк, но това не спря съперниците. Обширно обсъжданият F-duct, който се активира при използване на DRS-а, бе повод за въпроси дали няма да бъдат подадени контестации след първия кръг от шампионата, но такива липсваха.
– Все още говорим с Чарли. Не искахме да съсипваме състезанието и не направихме нищо, но искаме ясно да разберем какво става. Ще изчакаме и да видим какво ще се случи – заяви пред autosport.com шефът на Лотус Ерик Булие.
На същото мнение бе и колегата му от Ред Бул Кристиан Хорнер. Той допълни, че има различни интерпретации на задното крило на Мерцедес и че също е водил дискусии с Уайтинг, но с тима му са решили да не протестират през изминалия уикенд.
– Това е нещо, което просто искаме да изясним, защото може да се спори дали системата се включва от пилота. Състезателят натиска един бутон и той открива дупка – следователно той я задейства и това противоречи на правилата. Според мен ще има сериозни разговори през следващите пет дни – каза още Хорнер.