Шефът на Макларън Мартин Уитмарш заяви днес след обяд на пистата Силвърстоун, че изглежда Рено и тимът на Ред Бул (за който французите доставят двигатели) са успели да убедят ФИА да използват все пак доста голяма част от изгорелите газове за обдухване на дифузьорите си при освобождаването на газта.
– Научихме по средата на първата сесия, че Кристиан [Хорнер] няма да загуби толкова, колкото очаквахме – заяви Уитмарш. – Правилата са малко обтекаеми и изглежда се променят в момента, в който разбираме колко [аеропритискане] губим. Не упреквам Ред Бул, те се опитват да направят най-доброто, което могат в ситуацията, но бяхме малко изненадани да научим, че има промяна в правилата по средата на първата свободна тренировка. Това ни постави заедно с други екипи в неравностойно положение за момента.
Влизайки в обяснения по темата с шефа на Ред Бул Хорнер по време на редовната пресконференция днес Уитмарш бе още по-конкретен:
– Очакванията бяха, че когато си вдигнете крака от газта, дроселовата клапа ще се затвори, но има разговори и както разбирам, при Рено тя всъщност остава отворена на 50% при спиране, което е много повече от очакваното (10%, обявени от ФИА – б.р.).
В падока се говори, че Рено са успели да договорят подобна вратичка за работата на двигателя си, докато Мерцедес и Косуърт са далеч по-ограничени.
Според Хорнер обаче обдухването при Рено е по-голямо, защото се извършва студено, докато при съперниците е горещо.
Двата типа обдухване са специално разгледани в новия брой на ClubS1.