Ред Бул има някои подобрения по RB21 този уикенд. Тимът от Милтън Кийнс се надява да направи крачка напред и да намали изоставането си спрямо челото. Новостите целят да направят автомобила по-стабилен, особено в задната му част.
Ред Бул представи пакет за обновяване на RB21 за Гран при на Япония. Той се състои от три основни промени. Екипът е донесъл нов капа на двигателя. Другите промени са свързани с охлаждането на задната част на автомобила и задното окачване.
Според официалния документ на ФИА, тези промени са свързани с по-добър въздушен поток, който преминава през задната част на автомобила и подобряване на ефективността на задното крило и настройката на така наречения „beam wing“. Екипът също така иска оптимизирането на възможностите за охлаждане.
Главният инженер на Ред Бул Пол Монахан даде повече информация за промените в RB21, който отборът въвежда този уикенд.
„Имате централен изход. Е, всички имат централен изход, допълнен със специални отвори за охлаждане.“
„Въздухът, който излиза оттам и потокът, който излиза от горната част на шасито, се смесва с потока, който минава през горната част на шасито. Така той малко се преплита и слива и очевидно не е толкова чист, колкото бихте искали да бъде. Точно след него идва задното крило. Ако успеем да се справим, изходът за охлаждане ще има най-малко влияние върху работата на задното крило, независимо дали е горно или долно.“
„То излиза под основното крило и горната част на beam wing. Ако се опитвате да задържите ниско налягане в долната част на това крило, след това го захранвате с нещо друго“, добави главният инженер на Ред Бул.
„Ако сте избрали правилно низходящия поток, той преминава през тази пролука и няма повече проблеми. Ние просто се опитваме да направим малък ъпдейт, за да подобрим малко тази част на автомобила. Това е всичко. Успяхме да го направим доста бързо и имахме време да го донесем тук и да го изпробваме.“
Монахан също така уточни дали актуализациите се въвеждат с цел подобряване на надеждността или на производителността на Ред Бул RB21
„Това означава, че можем да работим с по-стабилен автомобил и да имаме по-малко проблеми със задното крило. Това е малка победа, нека да я приемем така“, обясни главният инженер на Ред Бул.
Запитан дали тези актуализации ще бъдат свързани с проблемите на Лиъм Лоусън по време на третата тренировка в Австралия, Монахан отговори така:
„Не, това изобщо не е свързано с това. Двигателят не задържаше повишаването на налягането. Това не е свързано с горната част на шасито. Да, за съжаление, Лиам не успя да направи голям пробег в третата тренировка заради някои проблеми. Момчетата положиха адски много усилия, за да разрешат този проблем. Те извадиха двигателя, поставиха тръбите, след което върнаха двигателя обратно. В крайна сметка проблемът не беше свързан с това, което сме донесли този уикенд.“
Ред Бул не е единственият отбор с подобрения този уикенд. Хаас донесе ревизиран под, чиято цел е да намали подскачането и да изглади някои от слабостите във високоскоростните завои. В Рейсинг Булс са направили промени по ореола с цел подобряване на въздушния поток към задната част на колата. Уилямс има промени по предното крило, докато при Заубер има нови странични елементи по пода, както и ново задно крило.
One performance update and two cooling updates for the RB21. Sounds like the lower wishbone shroud where it connects to the rear brake duct assembly was revised. Aligning the leading edge of the shroud is important to limit the losses downstream. Messy LE alignment can impact… pic.twitter.com/qDCs8IJkHW
— Dr Obbs (@dr_obbs) April 4, 2025