Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес

Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес

7771
0
старт, Гран при на Италия, Монца, Макларън F1, Мерцедес F1
снимка: Пирели

Шефовете на Ред Бул Кристиан Хорнер и Хелмут Марко призоваха предните крила на Макларън и Мерцедес да бъдат проверени от ФИА. Те обърнаха внимание на тази част от болидите на съперниците си още на пистата Зандвоорт в Нидерландия. В Италия Хелмут Марко вече бе категоричен.

„Предните крила на Макларън и Мерцедес трябва да бъдат анализирани“, заяви австрийският съветник на Ред Бул след квалификацията на Монца

На Зандвоорт Хорнер отбеляза, че съперниците имат много голям напредък точно в тази област на колата.

„Предното крило е компонент, при който другите са намерили подобрение. Това е ключова област. Начинът на използване на предните крила е доста различен. Ако разгледате ъглите на тези на Макларън и Мерцедес, то ще видите, че те са много, много различни. Много различни в сравнение с останалите на грида“, обясни в Нидерландия шефът на Ред Бул Рейсинг.

В края на уикенда в Италия, където Макс Верстапен се класира шести и след това заяви, че перспективите тимът му да защити титлите са вече нереалистични, Хорнер направо каза, че въпросът трябва да се разследва от ФИА.

„Мисля, че правилата са много ясни. И според мен въпросът е за пред ФИА. Тези крила минават определени тестове, но трябва да се прегледа формулировката на правилата“, заяви Хорнер

„Ако помните сезон 2021 около Баку, тогава имаше промяна в регламента за предното крило. И то въпреки че нашите крила преминаваха тестовете. Така че въпросът е за ФИА. Трябва да им имаме доверие, че те ще се справят. Ако в крайна сметка бъде прието за приемливо, то трябва да се присъединиш“, допълни ръководителят на отбора от Милтън Кийнс.

През 2021 г. разправията започна, след като в Испания след квалификацията на пистата Каталуния Люис Хамилтън отбеляза, че това на Ред Бул се огъва.

„Ред Бул са наистина бързи на правите. Имат това огъващо се крило в задната част на колата, което сложиха за квалификацията и спечелиха поне 0,3 сек от него“, коментира Хамилтън тогава.

Последва затягане проверките на задните крила, като ФИА удвои натоварването при тестовете. На отборите беше дадено време да проверят конструкциите си и ако се налага, да произведат нови. Марко тогава се възмути, че от Мерцедес не приемали задното крило на Ред Бул, както от Милтън Кийнс приели системата DAS, която била „обявена за нелегална“. От Ред Бул също така твърдяха тогава, че предното крило на Мерцедес се огъва.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)