Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА затяга проверките на задните крила след забележка за огъване при Ред...

ФИА затяга проверките на задните крила след забележка за огъване при Ред Бул

3741
0
Серхио Перес, Ред Бул, Хонда
снимка: Ред Бул Контент Пуул

ФИА ще затегне тестовете за проверка на задните крила, след като по време на уикенда за Гран на Испания Люис Хамилтън отбеляза, че това на Ред Бул се огъва. Впоследствие шефът на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер заяви, че колата е преминала всички изпитания на международната автомобилна федерация. Отборите от Формула 1 обаче са получили във вторник техническа директива 18/21, в която се посочва, че тестовете ще бъдат променени. Притеснението на ФИА е, че определена конструкция може да отговаря изцяло на изискванията в статично положение, но да се деформира при висока скорост на трасето.

Промяната е удвояване на натоварването при две от изпитанията за задните крила. Едното е издърпване назад, а другото – избутване надолу при статично натоварване, което ще е удвоено спрямо настоящите изисквания. Техническите правила позволяват въвеждането на подобна промяна по време на сезона. Формално тя ще влезе в сила от 15 юни – преди Гран при на Франция, която е в края на юни. Идеята е отборите да получат няколко седмици, за да проверят конструкциите и при необходимост да произведат нови. Настоящите варианти ще могат да се използват (и ще са легални) за стартовете в Монте Карло, Баку и Истанбул, ако последният се състои. От снощи турски медии съобщават, че надпреварата в южната ни съседка е отменена заради усложнената от коронавируса обстановка. Твърди се също така, че финалът на Шампионската лига, който бе планиран да се състои в Истанбул, ще бъде преместен. Официална информация до момента няма.

„Станаха известни някои случаи, при които конструкция от задната част на автомобили, отговаряща на изискванията по точки 3.9.3 и 3.9.4, показва сериозно отклонение по време на движение“, пише техническият директор на ФИА Никола Томбазис

„Считаме, че такива изменения могат сериозно да повлияят на аеродинамичните характеристики на болидите. Те могат да се считат за противоречащи на разпоредбите в член 3.8. Ще следим за всякакви анормални деформации на задните крила.“