Съмнения, че тимът на Ред Бул използва система за тракшън контрол (който е забранен) разпространи италианското списание Аутоспринт.
Италианците направили малко разследване по сигнал от изпратена снимка на техен читател, която показва какви следи оставя колата на Марк Уебър при ускорението си след инцидента с Гийдо ван дер Гарде по време на състезанието за Гран при на Канада. На нея ясно се вижда как при излизането си от завоя автомобилът на австралиеца оставя неравномерни следи от гума по асфалта, което е причината да се предполага, че може да има подобна система в болидите на Ред Бул.
Разпространен запис от ТВ камерите в You Tube потвърждава снимките.
– Веднага се забелязват следите по пистата – пише Аутоспринт. – Това не са продължителни (обикновено са по-тъмни в началото и след това постепенно избледняват) следи. Това е типичното поведение на нормална кола, която тръгва рязко с включен тракшън контрол.
Тези следи от гуми могат да са причинени и от неравности по пистата, или не съвсем чиста работа на двигателя, но отпечатъците са много категорични и колата не проявява видима нестабилност, затова обясненията, които ще бъдат направени ще са много интересни.
Ето и видеото: