Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул може да има проблем с резервни части в Сингапур заради...

Ред Бул може да има проблем с резервни части в Сингапур заради катастрофата на Перес

6868
0
Ред Бул F1
снимка: Майкъл Потс

Ред Бул може да има проблем с резервни части в края на тази седмица в Сингапур заради катастрофата на Серхио Перес в самия край на Гран при на Азербайджан. Мексиканският пилот на тима и Карлос Сайнц (Ферари) се удариха в обиколката преди карирания флаг. Щетите по болида на Перес могат да доведат не само до затруднение с резервни компоненти, но няма да позволят и провеждането на определени тестове. Ред Бул се опитва да подобри поведението на RB20.

„Нямам данните с каква сила бе ударът, но бе сериозен. Пострадаха три ъгли на колата, под, аероелементи – всичко, което не искаш да поправяш точно когато колите тръгват за Сингапур. Момчетата и момичетата работят непрекъснато. Опитват се да произведат части за Сингапур. Имаме пет дни до началото на уикенда“, обясни Кристиан Хорнер непосредствено след финала на състезанието в Баку

Хелмут Марко каза, че инцидентът е сериозен проблем за целия тим.

„Катастрофата на Перес ще има последствия и през уикенда в Сингапур, защото искахме там да тестваме определени неща, а сега няма да можем. Единственото положително нещо е, че настройките на Чеко изглежда проработиха за разлика от тези на Макс [Верстапен]“, заяви Марко.

Самият Верстапен каза, че според него направените преди квалификацията промени по колата му не са били в правилната посока. Същевременно Марко повтори за пореден път обяснението си за затрудненията на Ред Бул в тазгодишното първенство на Формула 1.

„Знаем, че някъде сме направили погрешен завой. Трудим се упорито, за да си върнем формата. В началото на годината взехме три двойни победи с автомобил, за който мнозина мислеха, че ще е следващият победител в цяла поредица надпревари. След това открихме, че колата – с думите на Тото Волф – е малко дива“, цитира съперника Марко.

„Ако знаехме точно какъв е проблемът, вече щяхме да сме го решили. Настройването на шаситата стана много сложно с тези правила, при които се използва ефектът на прилепяне. Цялата концепция на колата моментално реагира на всяка направена промяна. При гумите например много бързо се появява грейнинг. За това говори Макс. Конкурентоспособността не страда от една дребна промяна, а основно от това, че това влияе на много други неща. Особено ако промяната не е 100% точна“, допълни австрийският съветник на Ред Бул в F1.

Марко добави, че в момента няма никакъв смисъл отборът от Милтън Кийнс да се опитва да вкарва новости за увеличаване на аеропритискането.

„Първо проблемите с колата трябва да бъдат решени“, заяви 81-годишният австриец.