След като месеци наред се твърдеше, че единственото, което липсва в договора за партньорство между Ред Бул и Порше, са подписите и се очакваше те да бъдат положени след официалното публикуване на правилата за нови задвижващи системи, сега изглежда като че ли сделката пропадна. Ауди обяви по време на уикенда в Белгия, че влиза в спорта. Засега като производител на задвижващи системи, но се очаква да купи поне 75%, ако не и целия екип на Заубер. След надпреварата на пистата Спа-Франкоршамп обаче се разбра, че уж сигурното партньорство на Ред Бул и Порше може изобщо да не се случи. На Зандвоорт Ралф Шумахер каза, че сделката „се е провалила“. Хелмут Марко пък направо заяви, че автомобилният производител няма да купува дял от екипа.
„Порше няма да става акционер при нас“, каза Марко пред Sport1. „Можем сами да правим задвижващи системи
Думите на Хелмут Марко трябва да се приемат внимателно поне до официално потвърждение от някоя от страните. Австриецът заяви още в началото на годината например, че от Хонда ще правят задвижващите системи за Ред Бул и Алфа Таури до края на 2025 г. На Ред Бул им бяха необходими месеци, за да постигнат такова споразумение с японския производител. То бе потвърдено чак в началото на август. След това Марко неколкократно изрично благодари на Хонда, че са се съгласили.
Ако все пак сделката пропадне, то Порше има и други варианти. Според Ралф Шумахер автомобилният производител от Щутгарт може да работи с Макларън. Настоящият шеф на екипа от Уокинг Андреас Зайдл ръководи отбора на Порше в световния шампионат за издръжливост от 2014 до септември 2018 г. След това бе привлечен в Макларън. Според други немски източници пък Порше иска да участва във Формула 1, независимо дали е с Ред Бул или с друг тим.
След уикенда в Нидерландия Марко настоя пред австрийски медии, че нищо съществено не е станало.
„Никога не е имало сделка или законово обвързващо споразумение, тоест не е имало нищо, което да се провали. Ние сме най-атрактивната „булка“, но не гледаме непременно да се омъжим. Не можахме да се договорим. Няма да продаваме никакви акции на Порше. Не сме Порше Суперкъп в крайна сметка“, допълни Марко
Изявление на Кристиан Хорнер пък се тълкува като знак, че от Ред Бул вече не искат да работят и с Хонда след края на настоящата договорка.
„Посредством споразумението ни с HRC Хонда си остави вратичка. Но що се отнася до нас, то влакът вече е отпътувал. Инвестицията ни е в Ред Бул Пауъртрейнс. Близо 300 души вече работят по агрегат за 2026 г.“, заяви Хорнер.
Марко го подкрепи и каза, че всички слухове, свързващи Хонда с Ред Бул, са спекулации.
„В момента сме концентрирани върху първенството и да защитим титлата си с Макс [Верстапен]“, добави 79-годишният австриец.
He understood the assignment 🏆 #DutchGP 🇳🇱 pic.twitter.com/8CPYFC5QCd
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) September 5, 2022