Отборът на Ред Бул официално обжалва дисквалификацията на Даниел Рикиардо от Гран при на Австралия.
Австралийският пилот финишира втори в домашния си старт, който бе първи кръг от тазгодишния световен шампионат на Формула 1. Впоследствие обаче бе изхвърлен от резултатите, след като стюардите установиха, че многократно е превишил допустимия дебит на гориво от 100 кг/час. Отборът получил предупреждение, след като нарушението било засечено и по време на самото състезание.
От Ред Бул оспориха решението с довода, че сензорите за отчитане на дебита на ФИА не са коректни. Шефът на тима Кристиан Хорнер заяви, че проблеми с тях има още от тестовете преди сезона. Той допълни, че в отбора са се доверили на собствените си калкулации, както и че не биха обжалвали, ако смятаха, че не могат да защитят позицията си.
Срокът, в който Ред Бул трябваше официално да подадат документите за обжалването, бе 96 часа след състезанието. Те изтекоха днес следобед, като всичко е било депозирано малко преди крайния възможен час.
Случаят ще се разгледа от Международния апелативен съд. В момента няма насрочена дата, но се очаква това да стане в края на април.
Междувременно рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие обясни, че всичко отбори са били наясно с възможните проблеми, свързани с въпросните сензори. При това той говори още за януари, като освен това смята, че правилата не са неясни.
– Проблемът – че има грижи с точността на различните сензори – бе оповестен достатъчно рано. Ние обаче работим заедно с ФИА още от януари, за да разберем ситуацията и да видим дали можем да подобрим системата. Всички екипи бяха добре дошли да се трудят заедно. В крайна сметка в Бахрейн, по време на вторите тренировки там, ФИА зае позиция, че техният сензор ще се използва и трябва да е в колите. Налагаше се да внимаваме с дебита. Но конкретният случай е спор между ФИА и Ред Бул и не желаем въобще да го коментираме – заяви Булие.