Ред Бул трябва да променят картите за управление на двигателите си, след като ФИА официално уточни правилата. Автомобилите на отбора бяха допуснати да участват в Гран при на Германия миналия уикенд, но среща на техническата комисия за Формула 1 и допълнителни консултации доведоха до нова техническа директива.
Изясняването от страна на ФИА е относно посочения от техническия делегат на федерацията Джо Бауер член 5.5.3. Изискванията влизат в сила незабавно, което означава, че автомобилите трябва да им отговарят още в Унгария, където този уикенд ще проведе 11-и кръг от световния шампионат за 2012 г.
Твърди се също така, че в последния вариант на правилата от отборите се иска да извършват възможно най-малко работа по картите за управление на моторите между отделните надпревари. Екипите ще трябва да посочат една от картите си, използвана по време на първите четири надпревари тази година. Тя ще служи като основна след одобрение от страна на ФИА. След това кривата на въртящия момент над 6000 оборота не може да варира повече от плюс или минус два процента от тази базисна версия.
На тимовете ще е разрешено да отправят молби за промяна при конкретни екстремни атмосферни условия.
Не е ясно какво влияние ще имат последните промени върху представянето на Ред Бул. Управляващият директор на Макларън Джонатан Нийл заяви, че съперниците на шампионите не знаят как точно ще се отрази изясняването на правилата.
– Всъщност никой от нас не е наясно какво е предизвикало ФИА дотам, че Джо Бауер да пусне документите в неделя сутринта (преди надпреварата на Хокенхайм – б.р.). Това беше доста необичайно действие. Не смятам, че ФИА щяха да предприемат нещо, ако нямаха наистина сериозни опасения – заяви Нийл. – Ние не сме хората, които знаят или трябва да обясняват работата на двигателите на Ред Бул, какво предимство имат и т.н. Но знам, че не сме единствените, разглеждащи изключително внимателно ситуацията.