Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул RB9 е еволюция, най-голямата промяна са новите гуми, заяви Нюи

Ред Бул RB9 е еволюция, най-голямата промяна са новите гуми, заяви Нюи

46
0
Ейдриан Нюи,Кристиан Хорнер,Марк Уебър,Себастиан Фетел

Ейдриан Нюи призна тази зима, че конструирането на новия болид на Ред Бул за сезон 2013 г. закъсня заради битката в първенството през 2012-а. Имаше дори слухове, че RB9 може да не е готов за първите тестове от предсезонната подготовка. Нюи и екипът му обаче се справиха и автомобилът ще излезе на писта само след ден.

– Новата кола е признание за всички, работили през зимата, като се има предвид колко сериозна бе битката за шампионата миналата година. Беше наистина трудно да се работи по развитието на болида за предишния сезон и едновременно с това да се правят проучвания за RB9. В крайна сметка всичко през 2012-а се нареди, но имахме много кратки срокове за конструиране и производство на този автомобил – заяви англичанинът на представянето на RB9 в Милтън Кийнс.

Той сподели, че новата кола е еволюция на предишния модел, който спечели титлите при пилотите и конструкторите през миналия сезон.

– Може би най-сериозната промяна са не правилата, а новите гуми на Пирели – продължи Нюи. – Имахме един тест с тях в тренировките преди Гран при на Бразилия, но всъщност не научихме кой знае какво заради условията. Пирели ни изпратиха данни какво ще е поведението на новите гуми, но от минал опит знаем, че ще разберем наистина едва при тестовете на писта.

Що се отнася до съперниците, то конструкторът бе предпазлив в изявлението си:

– Честно казано, досега разглеждах снимки само на Лотус, Макларън и Ферари. И те ми изглеждат като еволюции. Явно Заубер имат сериозно променени кутии за радиаторите, но това още не съм го видял. Философията ни обаче винаги е била да се стараем да свършим възможно най-добра работа с нашия автомобил, а не да се тревожим прекалено много време какво вършат противниците.

Нюи отказа да навлиза в подробности относно възможността RB9 да използват пасивен DRS, който е разрешен от правилата:

– Това със сигурност е интересна сфера. Но определено е и много сложна. Трябва да сме сигурни, че има предимства. Нужно е да проучим нещата. Не съм подготвен да кажа какво може да направим или да не направим по време на сезона. Развитие тепърва ще има в предната част на колата, носа, предното крило може да се променя сравнително лесно. Средната част, скоростната кутия, задното окачване – в тези неща ще бъдат съсредоточени усилията ни. Те трябва да са на възможно най-високо ниво. Останалото може да се развие в течение на сезона.