Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул с двигатели на Ферари от 2006 г.

Ред Бул с двигатели на Ферари от 2006 г.

52
0

Въпреки появилите се слухове, новината че Ред Бул ще ползва от 2006 г. двигатели Ферари се възприе в падока като една от най-големите изненади. Някои подорбности от договора между двете страни станаха ясни почти веднага след обявяването на сделката. Работата по новия болид на тима на Ред Бул може да започне веднага.

Инженерите във фабриката в Милтън Кейнс чакат само да бъдат получени изображения и размерите на V8 двигателя на Ферари, който отдавна се намира на стендовете в Маранело. Щом те пристигнат под ръководството на Марк Смит ще се започне моментално развитието на колата за следващата година.

Притежателят на Ред Бул, Дитрих Матешиц, обясни пред медиите причините за това решение: “Става дума за това ние да станем партньори на Ферари, а не просто техни клиенти. Сега ние сме партньори. Необходимо бе бързо решение за да улесним инженерите за следващата година. Сега след като получат информацията за двигателя на Ферари ще могат да започнат веднага с скиците за новата кола.”

Тимът няма да получава скорости от Маранело, но за сметка на това ще получава същите мотори, каквито ще бъдат ползвани и от Ферари. Това е и лесно обяснимо, защото през следващата година заради промените в регламента за моторите стари V8 двигатели просто няма да има.

От тима на Заубер също получиха в Австралия нови двигатели от Ферари, но не всички подобрения направени в Маранело са били изпратени в Хинвил. Отношенията между швейцарския екип и Ферари се обтегнаха в края на миналата година, след като Заубер смени доставчика на гуми и премина от Бриджстоун към фракцията на Мишлен. Това доведе до проблеми при “червените”, тъй като те останаха единствения реално тим, от който Бриджстоун получава необходимата информация на тестове. Проблемите с гумите се видяха ясно още в първите три състезания на сезона. Освен това от Заубер се присъединиха към решението на всички тимове с изключение на Ферари за ограничаване на дните за изпитания по време на сезона. Решение взето, колкото за да бъдат намалени разходите, толкова и за да се постави Ферари на ръба на пропастта. И до днес от “скудерията” отказват да се самоограничат, защото изоставането им в работата с гумите бе огромно.

След две седмици непрекъснати тестове на две писти от Ферари явно са открили панацеята, както се видя по време на Гран при на Сан Марино, където единствено лошата стартова позиция спря Михаел Шумахер от спечелването на надпреварата. Отношенията със Заубер обаче остават обтегнати и вече се носят слухове, според които швейцарците ще сменят доставчика на мотори за следващата година. След незадоволителната работа с екипа на Уилямс от BMW са изразили интерес към възможността да снадяват Заубер с двигатели през следващия сезон. Причината за подобна стъпка било и нежеланието на Франк Уилямс да продаде контролния пакет на тима си на баварците. Нещо за което Петер Заубер явно няма нищо против. Нееднократно той е изразявал мнение, че бъдещето на тима е свързано с обвързването с голям автомобилен производител и нееднократно екипа бе свързван с възможността Фолксваген да влезе чрез него във Формула 1. Нещо, което така или иначе до момента не се е случило…