Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул със смазващо предимство благодарение на двоен под?

Ред Бул със смазващо предимство благодарение на двоен под?

Ред Бул

Себастиян Фетел бе безкрайно разочарован от отпадането си заради технически дефект във вчерашното състезание във Валенсия. Германският пилот на Ред Бул успя да наложи невероятно темпо в началото на надпреварата, но след удара между Жан-Ерик Верн и Хейки Ковалайнен и появилата се кола за сигурност се стигна до стопяването на преднината му, а в последствие и до отпадането му.

„Доста е неприятно, защото той можеше да спечели без особени проблеми и щеше да е първият пилот с две победи през тази година“, обясни Марк Шурер от Sky sports. „Това щеше да е потвърждение за това, че са на прав път.“

Според бившият пилот от Формула 1, за Фетел поне остава утехата, че колата, която в началото на годината загуби ореола на непобедимата миналогодишна, отново е на път да подчини всички останали и то след като отбора бе принуден да промени пода на своя болид съвсем скоро.

Причината за това са доста сериозни промени по колата, а не само нов под. Но може би именно той е тайната на невероятната скорост.

„Ейдриян Нюи просто е най-гениалният аеродинамик“, обясни разпалено Шурер. „В Канада бе забранена дупка на пода. Тя бе един вид като завеса, която покриваше задните гуми и освен това караше дифузьора да работи по-добре.“

Сега изглежда за Валенсия Нюи бе направил ново гениално творение.

„Те са направили един двоен под, в който въздухът се подвежда чрез канали точно там, където искат да бъде отведен“, обяснява Шурер. По този начин Фетел и Уебър получават сериозно предимство.

„Винаги е добре, когато имаш повече притискане“, продължава швейцарецът. „По този начин колата се пързаля много по-малко и гумите се износват по-малко, а освен това не се губи и толкова време на обиколка.“

Именно това е обяснението за него, защо Фетел направи толкова голяма преднина преди излизането на кола за сигурност. Логично обаче идва и въпроса, дали това решение е легално.

„Със сигурност ще има дискусии, но аз си спомням, че преди две години в Торо Росо имаха подобно решение и тогава никой не оспорва легалността му. Но ако някой от челните отбори има сериозно предимство благодарение на подобен елемент съм сигурен, че ще се появят разногласия.“