След като титлата при пилотите вече бе решена след края на Гран при на Япония, сега остава да се реши и титлата при конструкторите. Тук фаворит отново е екипа на Ред Бул.
При идеално стечение на обстоятелствата нещата може да се решат още в Южна Корея. При оставащи до края (с изключение на Корея) три състезания, в Индия, Абу Даби и Бразилия, ще остават 129 точки за спечелване. Това ще е случая, ако Макларън, единственият конкурент на Ред Бул, спечелят три двойни победи, а „биковете“ отпаднат и в трите състезания. В момента отбора на Дитер Матешиц води със 130 точки пред съперниците си. Това означава, че ако в Южна Корея Фетел и Уебър спечелят повече точки от тандема Бътън-Хамилтън, то още в неделя ще е ясен шампионът и при конструкторите.
Важна стъпка за осъществяването на тази възможност ще е спечелването на състезанието в Южна Корея. През миналата година, при примиерата на пистата в Гран при Фетел отпадна малко преди края с повреда в двигателя и изпусна победата. Сега двукратният световен шампион смята да се реваншира.
„Изминалите няколко дни бяха прекрасни, но сега съм изцяло концентриран върху състезанието в Йеонгам“, обяви Фетел при пристигането си в Южна Корея. „Пистата е доста взискателна и не особено широка, особено при влизането в бокса мястото не е много. Караш съвсем близо до стената, почти на сляпо и трябва да можеш да реагираш на момента, ако човека пред теб реши да свие в бокса.“
И понеже от миналата година до сега на пистата не е имало състезания, на дългото 5,621 км. трасе едва ли ще има достатъчно грип в началото на седмицата.
Според Фетел, едно от най-интересните места на пистата е 11-и завой, който подобно на Спуун в Япония е с две връхни точки. Като цяло обаче трасето напомня на три други според Фетел.
„Първата част ми напомня за Турция. Във втората има дълги прави, както на Монца. Третата пък се състои от спънати завои, както в типично градско трасе. Имам чувството, че са извадени завоите от Монако и Турция и са поставени тук.“
Колегата на Фетел, Марк Уебър също се радва на предизвикателствата, които пистата в Корея предоставя.
„Пистата е много приятна и карам там с удоволствие“, признава австралиецът. „Двата последни сектора са с доста завои и затова там понякога се образува трафик. В първата обаче очаквам доста изпреварвания, не на последно място и заради системата DRS.
Гумите на Пирели също ще са от решаващо значение за изхода на състезанието. Трябва да изчакаме, за да видим, как ще функционират гумите по време на състезанието. Износването им ще е ключово.“
При оптимално стечение на обстоятелствата пилотът на Ред Бул смята, че е възможно да спечели и първата си победа за този сезон.
„Ще бъде интересно да установим дали настилката се е променила по някакъв начин през зимата. Както винаги се радвам на предстоящото състезание и се надявам да спечеля първата си победа.“