Екипът на Ред Бул ще трябва да използва нови алтернатори, тъй като няма достатъчно от спецификацията за 2011 г., с които да изкарат сезона. Отборът предпочете по-старата версия – от миналия сезон – след проблемите в Италия през септември, когато точно този компонент се чупи два пъти в болида на Себастиан Фетел.
Нови версии на компонентите (които са на Манети Марели) бяха тествани в предишните три старта (Сингапур, Япония и Корея), но в надпреварите шампионите продължиха да карат с миналогодишния вариант.
Смяташе се, че проблемите са изчистени след повредата от Валенсия, но при така създалото се положение Ред Бул и Рено решиха да се върнат към предишен вариант, за да са сигурни.
Шефът операции на пистата за Рено Реми Тафен сподели в Индия, че във Вири вече са доволни от последните промени.
– Алтернаторът бе променен и новата версия бе тествана в Сингапур. След това изпробвахме още една на Сузука, която изпитахме и в Корея. Продължаваме тестовете с нея и в Индия. В същото време се провеждат изпитания на динамометъра – на същата версия, която ще се използва в нужния момент тази година. Едновременно с това има и нови варианти, идващи от отдела за изследване и развитие, които са фокусирани върху сезон 2013 г. – обясни Тафен.
Според него Ред Бул и останалите екипи с двигатели Рено ще изкарат със спецификацията от 2011 г. уикендите в Индия и Абу Даби, но най-късно в САЩ ще се наложи прехвърляне към новата версия. Той допълни, че за момента не е ясно кой отбор пръв ще получи последната версия, както и че финалното решение на чий болиди ще се монтира тя зависи от Рено.
Уточнението бе направено с оглед позицията на Ред Бул в шампионата. На въпроса как Рено ще разпределят алтернаторите, отговорът бе, че ще е много трудно.
– Вече не става дума за чисто технически проблем. Има лични чувства намесени, лоши спомени, такива неща. Дори след преминаване на целия процес по одобрение при дискусии за въвеждане нова спецификация на алтернатор хората казват – дали просто да не си запазим стария – добави Тафен.