Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул ще започне да строи новия си аеротунел през 2024 г.,...

Ред Бул ще започне да строи новия си аеротунел през 2024 г., очаква да го използва за болида през 2027-ма

1077
0
Ред Бул Рейсинг
снимка: Спас Генев

Ред Бул ще започне да строи новия си аеродинамичен тунел през 2024 г. Проектът се забави, след като през по-голямата част от 2023-та плановете не получиха зелена светлина от общинския съвет на Милтън Кийнс. В крайна сметка Ред Бул ги изтегли и трябваше да намери ново местоположение за аеротръбата.

Понастоящем Ред Бул все още работи в аеродинамичен тунел, датиращ от времето на Студената война. За него ви разказахме подробно в брой 268 на списание ClubS1. Съоръжението бе определено като „реликва“ от Кристиан Хорнер. Едно от последните неща, които Дитрих Матешиц направи за екипа на Ред Бул преди да си отиде от този свят бе специално да отдели средства за нова аеротръба за тима.

„Ние трябва да инвестираме в нов аеродинамичен тунел. Строежът ще започне през 2024 г. И тъй като не може да започнеш работа в такова съоръжение по средата на сезон, то ефектът му ще се усети най-вероятно в колата за 2027 г.“, коментира Хорнер

Това означава, че Ред Бул ще трябва да създаде и изпита болида си за 2026-та в сегашната тръба. Тогава ще влязат в сила нови технически правила. Те засягат основно задвижващите системи, но ще повлияят и на конструирането на самите болиди. Смяната на регламента се очаква с доста нетърпение, защото според мнозина едва тогава ще има шанс тимът на Ред Бул да бъде победен. Повечето наблюдатели смятат, че при липса на сериозни промени няма как съперниците не само да настигнат, но и задминат екипа от Милтън Кийнс на пистата.

„Времето ни за работа в аеротунела се увеличи малко през октомври, когато изтече наказанието ни“, продължи Хорнер

Шефът на Ред Бул има предвид санкцията, която бе наложена на отбора за нарушаване на бюджетни лимит през сезон 2021. Нарушението бе наказано от ФИА с глоба от $7 млн. и 10% намаляване на времето за работа в аеротръбата.

„Така времето за тунела се увеличи със 7%. Но това е пак, колко… 8% по-малко, отколкото на който и да е друг съперник. Така са направени правилата. А като се има предвид и с какъв аеродинамичен тунел разполагаме – реликва от Студената война, иронично не особено ефективен точно в студено време, каквото във Великобритания не липсва, то трябва да сме много, много внимателни. И точно в този аспект отборът се справи брилянтно – в избора на това какво да върви напред и да се развива“, каза още ръководителят на Ред Бул в Гран при.

„След смъртта на Дитрих всички акционери, тайландските акционери и семейство Матешиц – синът на Дитрих – продължиха делото му. Тази година придобихме повече сгради, отколкото в цялата си история. А да имаме собствен, съвременен аеротунел е нещо, което обсъждаме от 19 години.“

„Проектът в комбинация с този за задвижващи системи означава, че в рамките на три години ще привлечем на работа близо 500 души. Така ще увеличим независимостта си. И това е доказателство за вярата на акционерите в нас.“

„Цялото нещо демонстрира също така ползите от участието във Формула 1. Компанията е продала над 320 милиона кена Ред Бул благодарение на присъствието си в F1. Така че ние допринасяме много съществено за успеха на концерна. Целият ни спорт никога не е бил в толкова добра позиция благодарение на интереса. Имаме обща отговорност всичко за 2026 г. да се получи както трябва – отговорност като отбори, управляваща организация (ФИА) и собственик на търговските права (Либърти Медия)“, коментира още Хорнер.