Техническият шеф на Ред Бул Ейдриан Нюи призна, че отборът от Милтън Кийнс е трябвало да прехвърли по-рано вниманието си към болида за 2014 г.
Тимът се бори с проблеми по време на цялата си предсезонна подготовка. Изоставането на четирикратните световни шампиони е в рамките на два месеца според съветника на екипа Хелмут Марко. Той дори изрази мнение, че наваксването може да се окаже невъзможно.
Новият RB10 направи едва 320 обиколки в трите теста преди първата Гран при за 2014-та. Това е около една трета от дистанцията, покрита в миналогодишните зимни изпитания.
Шефът на Рено Спорт F1 Жан-Мишел Жалиние вече посочи, че част от проблемите на Ред Бул вероятно се дължат на по-агресивната избрана конструкция за тазгодишния болид (а не само на задвижващата система на френския производител). Сега Нюи сподели, че фокусът е трябвало да бъде прехвърлен върху RB10 значително по-рано през миналата година.
– В ретроспекция щеше да е по-умно да концентрираме пълните си ресурси върху новия автомобил по-рано. През август (2013 г.) никой не можеше да предположи, че ще сме толкова напред с RB9 в края на сезона – заяви Нюи в интервю за изданието на Ред Бул „Ред Бюлетин”.
Точно през август миналата година в Милтън Кийнс решиха да продължат да работят по RB9, за да увеличат максимално шансовете си в борбата за титлата. Крайният резултат бе 9 поредни победи – всичките до финала на първенството – за Себастиан Фетел.
Самият пилот пък заяви, че автомобилът, който вече е в Австралия за началната надпревара от сезона, е почти напълно различен в сравнение с този от тестовете.
– Колата, която ще използваме в Мелбърн, ще е еднаква с караната в изпитанията само външно. Отвътре ще е различна – заяви той пред Велт ам Зонтаг. – Едва в Мелбърн ще знаем колко далеч сме всъщност от съперниците.
Шефът на Ред Бул в F1 Кристиан Хорнер допълни, че от видяното до момента отборите със задвижваща система на Мерцедес са в повече от прилична форма, докато неговият екип не е.
– Няма да е изненада, ако Мерцедес финишират с две обиколки пред всички останали в Мелбърн, като се имат предвид състезателните им симулации. Те са с огромно предимство. Люис [Хамилтън] е невероятно талантлив и страшно бърз. В добър тим е и вероятно е фаворит в началото на сезона. Нико [Розберг] и Люис – те са фаворитите. Ние изоставаме и имаме много за наваксване. Ейдриан и неговият екип свършиха отлична работа. Имахме някои проблеми с охлаждането в началото, но работихме по тях. Основно трябва да се справим със задвижващата система. Рено ще наваксат, просто трябва да го сторят. Надяваме се до връщането на шампионата в Европа да видим значителни подобрения. Мерцедес инвестираха повече и по-рано – заяви Хорнер.