Ред Бул вече работи върху колата за 2025 г. Отборът от Милтън Кийнс проучва възможностите за следващата година още преди старта на сезон 2024. Разбира се, работата на инженерите на Ред Бул е в начална фаза.
Ред Бул доминира в спорта след влизането на новите технически правила. Австрийският екип спечели 39 от общо 44 състезания през последните две кампании.
Успехът на тима дойде заради решенията на Ейдриън Нюи. Британският дизайнер създаде автомобил, който е конкурентен на всякакво трасе и има невероятна аеродинамична ефективност. Всичко това позволи на Макс Верстапен да спечели 19 от общо 22 старта през изминалата кампания.
Колата на Ред Бул за 2023 г. имаше и някои слабости, които се проявиха по време на уикенда в Сингапур. Тогава Верстапен и Серхио Перес изпитваха сериозни затруднения на бавната и неравна писта „Марина Бей“. Двамата дори не намериха място на подиума, което бе единственият такъв случай за 2023 г.
Ред Бул спря развитието на RB19 още през миналото лято. Оттогава инженерите на тима са се фокусирали върху колата за 2024 г. Според информацията, тя ще бъде еволюция на тази от 2023 г. Все пак ще има някои промени, които да помогнат на екипа да запази предимството си.
В последните стартове на миналата година някои тимове намалиха разликата спрямо Ред Бул. Това обаче нямаше голямо значение, тъй като „Червените бикове“ спечелиха титлите при пилоти и конструктори.
Ред Бул е фаворит за спечелването на титлите и през тази година. „Червените бикове“ обаче са наясно, че другите отбори ще направят всичко възможно, за да намалят изоставането си възможно най-много.
„Бяхме наясно, че RB19 има значителни ограничения“, сподели ръководителят на отдела за представяне Бен Уотърхаус.
„Ако погледнем назад към Сингапур, определено имаше слабости. същото време [RB19] имаше ясни силни страни, които искаме да надградим, като същевременно се опитаме да отстраним слабостите“, продължи той. „Има области, които искаме да подобрим, независимо дали става въпрос за представянето при висока или ниска скорост.“
Уотърхаус отново повтори коментарите на Верстапен и Пиер Ваше относно целите на тима при разработването на Ред Бул RB20.
„Поставихме ясни цели доста назад по време на процеса на разработка на RB20. Като цяло успяхме да постигнем повечето от тях. Не бих казал обаче, че всички са доволни, тъй като все още има какво да се направи, за да се подобрят някои неща“, каза още ръководителят на пърформанс отдела на екипа.
Доминацията през сезон 2023 позволи на Ред Бул да прекрати развойната дейност по RB19 през август и да насочи погледа си към 2024 г. В резултат на това тимът вече гледа дори към 2025 г.
„RB20 е поне на шест месеца. Вече започваме да пренасочваме вниманието си към RB21, въпреки че сезонът през тази година все още не е започнал“, добави още Уотърхаус.
В края на миналата година стана ясно, че новата кола на Ред Бул се е провалила на първия краштест. От тима обаче не се притесняват толкова и са уверени, че ще продължат господството си и тази година.
Zandvoort… a track for all seasons ☀️❄️ pic.twitter.com/AQ6cbciEF4
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) January 8, 2024