Юки Цунода направи сравнение между автомобилите на Ред Бул и Рейсинг Булс. Японецът разкри, че те са много различни и посочи силните и слабите страни и на двете машини. Според Цунода, болидът на Рейсинг Булс оперира в много по-голям работен прозорец спрямо този на тима от Милтън Кийнс.
Цунода направи неочакван дебют за Ред Бул в домашната си Гран при на Япония. 24-годишният пилот замени Лиам Лоусън, който на свой ред се върна в Рейсинг Булс. Смяната на двамата състезатели дойде след крайно незадоволителното представяне на новозеландеца в Австралия и Китай
Японецът изпитваше сериозни затруднения в Сузука. Той отпадна още в Q2, докато в състезанието финишира извън зоната на точките. Седмица по-късно Цунода се представи по-добре, влизайки в Q3 на пистата Сахир. В надпреварата той финишира девети и спечели първи точки за Ред Бул. Така тимът от Милтън Кийнс вкара за първи път два автомобила в топ 10 от началото на сезона.
Автомобилите на Ред Бул и Рейсинг Булс имат някои прилики. Тимът от Фаенца използва въздушния тунел на „големия брат“, както и редица части, включително задно очакване. Затова се очакваше автомобилите на двата екипа да са доста близки по представяне и настройване.
В края на миналата седмица Цунода направи сравнение между Ред Бул RB21 и Рейсинг Булс VCAR 02. Той посочи, че двата автомобила са доста различни и си имат своите предимства и недостатъци.
„Наистина не са същите“, сподели Цунода. „Говорим за прозореца, в който се представя автомобилът. Рейсинг Булс има много по-широк диапазон. Каквото и да правите, този автомобил е в състояние да работи доста добре с почти всякакъв вид баланс.“
„Същевременно този на Ред Бул вероятно има специфичен вид настройки на работния прозорец, на гумите и на всичко останало. Този тесен прозорец е наистина труден за намиране. Тази разлика е доста голяма за мен, защото никога не съм мислил за да загрявам гумите и настройвам колата. В момента този тип неща просто са най-трудната част за научаване за мен самия“, добави пилотът на Ред Бул.
Цунода има все повече увереност с RB21 въпреки тесния работен прозорец. Той призна, че той и екипът ще продължат на експериментират в следващите няколко старта, за да намерят най-добрите настройки
„Kакто казах, доверието ми към автомобила е доста добро. Просто трябва да разбера повече за него и да работя в прозореца, който този автомобил иска. Това е най-трудната част.“
„Вярвам, че неща ще дойдат с опита. Трябва да напредвам правя стъпка по стъпка всеки уикенд. Опитвам различни видове неща и понякога се получава добре, понякога – зле“, обясни Цунода.
„Смятам, че този вид неща са съвсем нормални за мен, така че просто отделям време и напредвам като в този ритъм. Може би и в Саудитска Арабия ще направя същото. Ако се случи същото, може би няма да се представя добре в някоя тренировка. Все пак съм щастлив, че мога да бъда агресивен в опита си да направя нещо и да напредвам. Няма да бързам, но досега съм доволен от това колко бързо успявам да напредвам“, добави пилотът на Ред Бул Рейсинг.
Вижте тази публикация в Instagram.