Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул влизат в новия сезон с малка преднина

Ред Бул влизат в новия сезон с малка преднина

50
0
Гран при на Австралия

Часове преди началото на новия шампионат нетърпението става все по-голямо.

Очакването за оспорвана борба е наистина огромно, защото (поне от показаното в тестовете) би следвало превъзходството на Ред Бул да не е толкова голямо, колкото през миналия сезон.

В дългите серии RB8 не изглеждаше така далеч пред съперниците на тестовете в Херес и Барселона. Това дава огромни надежди на останалите екипи и техните почитатели.

В кратките излизания и при топвремената пък сравненията бяха почти невъзможни, защото нито Ред Бул, нито изглеждащите много бързи съперници от Макларън правиха реални симулации на квалификации с меки гуми, като част от останалите.

Последният пакет промени, които биковете изпитаха във финалните два дни на пробите пък нито даде кой знае колко по-добро темпо (както последната версия в тестовете преди година), нито добави сигурност, напротив – създаде неприятности в работата на трансмисията. Те дойдоха като следствие на опита да се използват изгорелите газове, но при нови изисквания към картите за управление на двигателите и за тази връзка ви разказахме в последния брой на списанието ни.

При най-бързите обиколки (колкото и условни да бяха те при Ред Бул и Макларън) разликата бе 0,4 сек в полза на Себастиан Фетел в предпоследната седмица спрямо топвремето на Дженсън Бътън и 0,5 сек в полза на англичанина спрямо топрезултата на Марк Уебър в последната седмица изпитания!

Чисто теоретично това би трябвало да означава оспорвани квалификации и пилотска безпогрешност за спечелването на всеки полпозишън.

В симулациите на дълги серии от състезателни обиколки авансът на Ред Бул RB8 спрямо MP4-27 изглеждаше също почти нищожен – 0,06 сек (!)средно на тур. Това означава, че на старта на сезона пилотите на Ред Бул би трябвало да могат завършат надпревара с аванс от само 3,48 сек пред съперниците си при един и същи брой спирания в бокса, протекли оптимално!

Това е почти минимален аванс и не е чудно, че екипът от Милтън Кийнс се готвеше активно цяла зима за спиранията в бокса, подобряване на стратегията и всеки малък детайл, който да добави още малко предимство.

Трябва да се има предвид още, че температурите на асфалта в Австралия и особено в Малайзия ще са доста далеч от тези в Барселона. Настилката е различна и от тук износването на гумите ще е различно, а от там и скоростта във въпросните серии от турове може да се промени. Именно тук вероятно се крие ключът в отговора на въпроса ще има ли наистина битка още от самия старт на шампионата. За по-късните фази мнозина са убедени, че по-мощните ресурси на Макларън ще дадат до предимство на Бътън и Хамилтън.

Промените в правилата направиха така, че сега в задната част на колите няма чак такова притискане както през 2011 г., а това може да промени и името на пилота, който ще е най-голямата заплаха за доминацията на Фетел, а и както прогнозира Бърни Екълстоун, може да даде и шанс на Уебър да създаде вътрешно напрежение в тима.

Люис Хамилтън бе видимо щастлив в Барселона и е особено доволен от възможността отново да играе със задницата, да има стабилна предна част при влизането в завоите и да се бори с немския пилот. Новите гуми са по-меки като цяло, но се износват по-малко и това го прави още по-доволен. Той е много по-агресивен от Бътън в подхода си към спорта си по принцип и това е допълнителен фактор, който може да окаже влияние за по-близка битка с водещия тим и пилот през последните две години.

Засега в битката за победите не се очаква да се включи Ферари, поне според показаното на тестовете и коментарите на всички, които са по-пряко или косвено свързани със спорта.

Мнозина са убедени, че Ферари всъщност са по-слаби дори от Лотус и ще се борят единствено за точки в първите стартове.

Според показаното в дългите серии в тестовете Фернандо Алонсо би трябвало да завърши на 4,65 сек зад Ромейн Грожан в състезание, практически без никакъв шанс да победи французина, губейки много време в края на всеки стинт.

Напълно новият болид на Скудерията показва скорост в отделни обиколки, но с най-меките гуми и без в тима да са напълно сигурно защо. Колата бе трудна за каране, особено при влизането в завоите, но поне загрява бързо гумите. Оказа се обаче, че и ги износва прекалено.

Радикалния F2012 бе единственият шанс за създаване на болид, който да има в даден момент реална бързина. Развитието на стария модел на практика бе обречено, защото той вечно щеше да е стъпка зад съперниците.

Стефано Доменикали заяви, че тимът му може да прилича на Скуадра Адзура от световното по футбол в Испания през 1982 г. Тогава италианците едва излязоха от групите, но след това спечелиха титлата.

За първите състезания Ферари ще има за цел да минимизира загубите. След това на теста в Муджело (1-4 май) ще изпита новия пакет – ауспуси, под, крила – и той може да даде реална скорост за състезания в Европа. Не случайно нито един съперник не отписва още италианците.

Ако обаче се загубят твърде много точки в началото, е възможно Ферари да направи по-скоро битка не само с Лотус Рено, но и с Мерцедес зад двубоя Ред Бул-Макларън. Това всъщност съвсем не е лоша перспектива, защото пак ще бъде интересно.

Мерцедес изглеждат далеч по-силни отпреди година, а при промяната в правилата и задните гуми Михаел Шумахер също има по-удобен за стила си нов автомобил. С увеличеното си междуосие F1 W03 е по-бърз като чиста скорост, по-малко износва гумите и е далеч по-сигурен, а това е информация, която подхранва очакванията за по-оспорвана борба, където – пак според показаното темпо между Михаел и Нико – разликата в скоростта им в цяла състезателна дистанция е само 2,7 сек!