Отборът на Ред Бул все още не е отстранил напълно проблемите със задното крило на RB16B. Шефът на тима Кристиан Хорнер се надява проблемите със задния спойлер да не попречат на борбата за титлата.
В Гран при на Катар Червените бикове отново се сблъскаха с осцилирането на задното крило. Това бе забележимо и в САЩ и Мексико, което налагаше механиците да правят подсилвания по време на тренировките. Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко заяви, че краткосрочно решение е настъпило, когато Верстапен се е върнал към крило с по-висока притискаща сила в квалификацията. След това не са се съобщавали повече проблеми с този елемент.
„Това беше нашето предпочитано крило и посоката на настройка, в която искахме да влезем. Ако крилата с по-ниска притискаща сила са необходими в Джеда или Абу Даби, очевидно ще трябва да бъдат подсилени“, сподели Хорнер.
Въпреки многобройните проблеми в последните няколко старта, британецът е уверен в ефективното управление на ситуацията.
„Мисля, че от гледна точка на надеждността би трябвало да бъде сравнително лесно да се подредят тези задвижващи механизми. Използваме ги от много години, така че това не е нова технология“.
Шефът на Ред Бул се обърна и към ФИА, която според него трябва да си научи урока след проблемите с двойните жълти флагове по време на квалификация на Лосаил. Тогава Пиер Гасли спря на старт-финалната права след като спука гума. На пистата бяха развяти двойни жълти флагове, които накараха всички пилоти да върнат газта. Въпреки това Макс Верстапен и Валтери Ботас продължиха своите бързи обиколки, заради което получиха наказания.
„Жълтият флаг и наказанието бяха в съответствие със спортния кодекс. Мисля, че има много уроци, които могат да се научат след квалификационната сесия“, заяви Хорнер.
„Като лидер на един отбор вие се учите от всяко едно събитие. Без съмнение ФИА ще възприеме и тази методология, в която винаги може да се учите и подобрявате“.