Фолксваген подобри рекорда на пистата Нюрбургринг-Нордшлайфе за електрически автомобили със своя ID.R. Колата измина 20,8-километровото трасе за 6:05.336 минути със средна скорост от 204,96 км/ч, при това използвайки само 24,7 kWh енергия. От екипа на Фолксваген Моторспорт отбелязаха, че тези стойности имат особено значение за тима. Те означават, че електрическият ID.R е значително по-бърз от GT3 автомобил.
Анализът на останалите данни от обиколката на автомобила сочи, че пилотът Ромен Дюма е бил подложен на центробежни сили, равняващи се на около 3,5 пъти неговото тегло. Информацията от сензорите в колата е за до 3,49 g.
„ID.R се различава по две основни характеристики спрямо спортните автомобили, които карам в 24-часови състезания. Това са значително по-високата скорост в завоите и по-късия спирачен път”, обясни Дюма.
Високите центробежни сили са особено предизвикателство за врата на пилота
В състояние на покой той поддържа около 5 кг (колкото средно тежи човешка глава) и 1,5-килограмова каска. При натоварване от 3,49 g, на каквото е бил подложен Дюма в секцията Каленхард на Нюрбургринг обаче, натоварването изведнъж се повишава до 20 кг. Състезателят се подготвя със специални тренировки, каквито провеждат и всички останали автомобилни пилоти.
„Аз лично имам един стар шлем, който съм „оборудвал” с допълнителни тежести. Използвам го за тренировка на вратните мускули. В мазето на къщата ми е”, обясни Дюма.
ID.R достигна максимална скорост в секцията Фушрьоре – в края на дълго слизане. Там сензорите записаха 273 км/ч. През прочутия сегмент Карачиола-Карусел Дюма премина с 83 км/ч. Това бе най-ниската скорост по време на рекордната му обиколка. Средната скорост бе почти 205 км/ч.
Специално за Нюрбургринг-Нордшлайфе ID.R бе с познатата от Формула 1 DRS (Drag Reduction System)
Тя бе пригодена за електрическия автомобил на Фолксваген, но имаше същата цел като в Гран при – намаляване на челното съпротивление. Дюма използва системата цели 23 пъти. DRS-ът е бил отворен в продължение на 88,82 секунди или в 24,3% от обиколката.
9,2% от необходимата за рекордния тур енергия пък бе генерирана при спиранията на ID.R.
От Фолксваген Моторспорт използваха също така и иновативен метод за зареждане батериите на колата. Иначе конвенционално изглеждащият генератор не работеше с дизел, а с глицерин. Отпадъчен продукт при производството на биодизел, той гори без да отделя вредни емисии. Глицеринът е одобрен и като добавка за хранителни и козметични продукти под номер Е422.
Romain Dumas and the Volkswagen ID.R set an impressive statement for e-mobility and the future ID. product family. #IDR #JustElectric #challengeacceptID #Nordschleife #24hNBR @volkswagen @VWGroup @nuerburgring @RomainDumas pic.twitter.com/cjofuJ0iWH
— VolkswagenMotorsport (@volkswagenms) June 22, 2019