Пет години след лансирането на своя първи електрически автомобил Renault предаде ключовете на 100-хилядния си електромобил. Електрическият модел е Renault ZOE, продаден на г-н Асмунд Гилебо, 41-годишен норвежец. За да извлече най-доброто от своето ZOE, той получи 5-годишен договор за презареждане от Fortim, както и 100 000 минути презареждане от Grønn kontakt, два местни енергийни доставчика.
През първата половина на 2016, Renault продаде над 15 000 електрически автомобила (без Twizy), ръст от 32% спрямо предходната година. Този успех затвърди лидерската позиция на Renault на пазара в Европа, особено за лекотоварни автомобили. Един на всеки четири електромобила, движещ се по европейските пътища, е Renault. Във Франция половината от електромобилите са на режията. Основните пазари на Renault за електрически автомобили са Франция, Норвегия, Великобритания и Германия.
“Всяка година се увеличава броят на клиентите на електромобили и Renault има съществен принос за тази тенденция с постоянните нововъведения и отдаденост на развитието на инфраструктурата. Клиентското удовлетворение, което е цели 98% за ZOE, ни окуражава да продължим развитието в тази посока”, заяви Ерик Фонтьон, директор „Електрически автомобили Renault”.
Renault се гордее с най-всеобхватната гама от 100% електрически автомобили на пазара, позволяваща му да отговори на разнообразните клиентски нужди. Гамата е съставена от компактния градски модел ZOE, лекотоварното Kangoo ZE, компактния градския Twizy с две места (и лекотоварната му версия Twizy Cargo) и величественият седан RSM SM3 ZE (най-продаваният електромобил в Корея).
ZOE, най-продаваният електрически автомобил в Европа, доминира пазара на частни електромобили с над 23% пазарен дял. Kangoo ZE, водещият лекотоварен електромобил в Европа за трета поредна година, поставя стандарта за професионалистите. Той печели редица търгове, включително на Френските пощи и френският електрически доставчик ERDF в Норвегия. На последно място, със 17 000 продадени модела, Twizy е пионер при предлагането на нови начини на придвижване по света. Той е изключително популярен в инициативите за споделянето на автомобили в Европа и Северна Америка.