Начало Автомобилни новини Renault 5 Turbo 3E: Електрическа ракета с велики прадеди

Renault 5 Turbo 3E: Електрическа ракета с велики прадеди

Renault 5 Turbo 3E

Renault 5 Turbo 3E е съвременният електрически наследник на Renault 5 Turbo и Turbo 2 от 80-те години. Спортната машина въплъщава иновативния, дързък и състезателен дух на марката.

Renault 5 Turbo 3E възражда легендарното наследство на Renault 5 Turbo и Turbo 2 от 80-те години.  Двата звяра са белязали съвремието си с впечатляващи победи в ралита, а сега са силно търсени като колекционерски автомобили. Те са първите френски модели, оборудвани с бензинов двигател с турбокомпресор – технология, която Renault представи успешно във Формула 1.

Renault възражда легендата R5 Turbo, ползвайки експертния опит на Alpine в разработването на спортни и ексклузивни електрически модели.  Резултатът е истинска мини ракета с темпераментен дизайн, специална платформа и вградени в колелата иновативни мотори с мощност 540 к.с.

Спортен дух в електрическата ера

Изключителна пъргавина, зашеметяваща динамика и впечатляващи дрифтове за истинска тръпка от шофирането: Renault 5 Turbo 3E е олицетворение на спортния дух. Моделът с дължина  едва 4 метра създавайки нов автомобилен клас: мини суперавтомобили.

Суперспортното Renault 5 тежи общо не повече от 1450 килограма, включително батерията от 70 кВтч. Със силов пакет от 540 к.с. (2 x 200 кВт) моделът се отличава с изключително съотношение мощност/маса от 2,7 кг/к.с. Подобни стойности сме свикнали срещаме при елитни суперавтомобили. Времето за ускоряване от 0 до 100 км/ч е под 3,5 секунди, автономният пробег – над 400 км (WTLP, предстои хомологация). Пълното зареждане на батерията с променлив ток отнема около осем часа с бордовото зарядно устройство от 11 кВт.

Бързи обиколки, бързо зареждане

При спортно шофиране на писта Renault 5 Turbo 3E може да измине няколко бързи обиколки с максимална скорост до 270 км/ч. След това, разбира се, ще трябва да зареди бързо с постоянен ток до 350 кВт. Благодарение на 800-волтовата архитектура зареждането на батерията от 15 до 80% отнема само 15 минути. При изпреварване специален бутон на волана осигурява временно повишаване на мощността. Друг бутон позволява рекуперацията на спирачната енергия да бъде настроена на четири нива. А системата MULTI-SENSE предлага четири режима на шофиране: Сняг, Стандартен, Спортен и Състезателен (включващ и функция за подпомагане на дрифт).

Също като най-ексклузивните модели на пазара, Renault 5 Turbo 3E ще може да бъде персонализирано. Това се отнася както за цветовете на екстериора, така и за тапицериите и облицовките в интериора. Клиентите ще могат да комбинират разнообразни варианти, за да създадат свой собствен уникален автомобил.

Renault 5 Turbo 3E ще пристигне в търговските салони през първата половина на 2027 г. Моделът ще бъде произведен в ограничена серия от 1980 броя, всички номерирани. Поръчките ще бъдат отворени през следващите няколко седмици.