Начало Тест драйв Renault Captur търси нови ниши

Renault Captur търси нови ниши

10810
0

От началото на месеца дилърите на Renault Nissan в нашата страна приемат поръчки за новото поколение Captur. Моделът бе представен с тест за медиите и ще търси разширяване на своята популярност сред различни нови групи от клиенти. Базовата му цена е 32 490 лв., като Captur е позициониран сред така наречените градски SUV модели. Те набират все по-голяма популярност и са на мода. От първото поколение, което се появи през 2013 г., французите продадоха 1,5 млн. автомобила. У нас бяха реализирани 5400 броя. Единствено братовчедът Juke на Nissan имаше повече продажби, а сега, успоредно на пазара се появява и ново поколение при японците.

Диференциацията обаче изглежда още по-интересна, защото Juke търси още повече атрактивност, докато Captur залага на модерни, но по-класически форми, удобство, високо оборудване. За него ще се плаща сравнително малко повече, отколкото досега. Интересно е, че колкото по-високо е нивото на обзавеждане, толкова по-малка е разликата спрямо досегашните модели. В най-ниското ниво Life колата ще е с 2500 лв. по-скъпа от предходната, в средното Zen – с 2000 лв, а в най-високото Intense – с 1500 лв.

Captur е построен върху новата платформа CMF-B

Върху нея е новото Clio и очаквано споделят обща техника и технологии. Сред най-интересните нови разработки са например 360-градусовия „поглед” около колата при паркиране и системата за автономно шофиране, която позволява „автоматично” придвижване в задръстванията. Колата спира и тръгва сама спрямо автомобила отпред. Следи си лентата на движение, и то така, че да остане място за мотористи например – по този начин се кара в Париж.

Новият модел е малко по-дълъг (+11 см) от предходния и има с 2 см по-голямо разстояние между осите. Намерено е малко повече място за пътниците, има повече разстояние между седалките. Самата основа на предните кресла е с 15 мм по-дълга. За коленете на пътниците на задните седалки разстоянието е със 17 мм повече. Има доста ниши с общ обем 27 литра. Правят впечатление USB изводите – 2 на брой и за задните седалки, както и отделните въздуховоди за тях.

Таблото е леко извито към водача, с 10,2-инчов панел зад волана (при ниските версии 7), върху който данните се променят по желание

В средата е 7 или 9,3-инчов вертикален таблет за информация и управление на основните функции, а уредбата би могла да бъде на Bose с 9 говорителя и субуфер в стените на багажника. Самото място за багаж е впечатляващо за сравнително компактен градски SUV. То е 536 литра, като много важна е възможността задния ред седалки да се движи напред и назад с 16 см, което променя обем и конфигурация.

Това, което много впечатлява са тапицериите в салона, не само на седалките, които са много разнообразни и оригинални – текстил и кожи, но и самите панели. В един от нашите тестови автомобили покритието на таблото например е в цвета на купето, от приятна модерна материя, напълно в хармония с технологиите. Може да се избере амбиантно осветление в 8 различни цвята. Индивидуализацията на всеки автомобил е с много опции, като външните цветове за нашия пазар са 9, тези на покрива 4, изборът е много широк и при джантите с различни размери и стил.

На пътя новият Captur се представя добре

Моделът е само с предно предаване и има поведение, което никак не е прекалено меко. Управлението е доста директно, чисто. Това, което ме смущава, са барабанните задни спирачки, но колата спира добре, намалява равномерно и няма проблеми. Самите двигатели са умерени. Първо карам колата с дизеловия мотор 1,5 литра dCi със 115 к.с., който много добре пасва на модела и реално има разход от 5,5 литра на 100 км пробег по време на теста. След това изпробвам автомобила и с бензиновия 1,3, най-силната версия със 154 к.с. Не откривам чак съществена разлика в динамиката, но има в разхода. Този вариант обаче ме впечатлява с работата на 7-степенната скоростна кутия с два съединителя EDC, но и цената му отскача до 50 000 лв.

На разположение е и авангарден малък бензинов вариант 1,0 литър със 100 к.с.

Неговите технологии като турбокомпресора с изпускателен клапан с електрическо управление, частично интегрираният в главата на цилиндъра изпускателен колектор, хидравличното двойно променливо газоразпределение и специалното покритие на буталата намаляват разхода на гориво и CO2 емисиите, същевременно подобрявайки удоволствието от шофирането. Много интересна е и версията на газ, с фабрично интегрирана уребда, със съответните клапани и управление. Нейната базова цена е 33 490 лв.

Именно варианти като нея не само ще занижат общото ниво на вредни емисии за гамата (което е европейско изискване), но могат да намерят желаните нови ниши на пазара. Едната е например сред хора над 50 години, вече изпратили децата си напред в живота и търсещи нов по-компактен автомобил. У нас за жалост подобни клиенти не са много. Но все пак съществуват и има потенциал този модел да ги заинтригува. Той може да е интересен и за млади семейства с малки деца и вече нормални доходи, които доскоро купуваха втора употреба без много да се замислят.