Рено ще отложи въвеждането на подобрената версия на задвижващата си система. Това заяви управляващият директор на Рено F1 Сирил Абитебул. Френският концерн планираше да пусне в употреба новия агрегат за Гран при на Канада в средата на юни, но по думите на Абитебул сега целта е това да стане през юли преди лятната пауза в спорта.
И през тази година изоставането на Рено спрямо водещите производители от Мерцедес и Ферари изглежда сериозно, като в отминалия кръг на бързото трасе в Сочи болидите на Ред Бул бяха с близо 2 секунди на обиколка по-бавни от тези на Мерцедес и Скудерията. И се смята че половината от този пасив се дължи на липсата на достатъчно мощност.
„Искаме да го пуснем преди лятната пауза, каза Абитебул. – Желаем да бъде синхронизирано с използването на задвижващите системи на отборите. Ако е възможно, искаме това да им бъде 3-ият използван мотор за сезона.“
При това положение вариантите са новият агрегат да бъде пуснат в употреба за Гран при на Великобритания (16 юли) или за Унгария (30 юли). Заради спънатата конфигурация на Хунгароринг обаче внедряването му там няма да има особен смисъл.
„Работим по мотора, като срещаме някои ограничения, обясни още Абитебул относно новата спецификация на агрегата. – Но вярваме, че концепцията, която въведохме тази година, е правилната. Това, с което трябва да се справим, е надеждността на мотора.
Знаем, че има някои чупливи места в системата и трябва да се справим с тях. Това се вижда на пистата и на дини тестовете. А проблемите с издръжливостта ни пречат в развитието на двигателя. Същото се получава и при Хонда.“