Концепцията Initiale Paris на Renault дебютира във Франкфурт. Марката показа едновременно шест концептуални модела на щанда си. По този начин Renault изразява кулминацията и успеха на своето дизайнерско обновяване. Изложбата изважда всеки жизнен етап на показ, давайки на посетителите възможността да интерпретират бранда чрез най-близкия за тях етап.
Renault създава коли за всеки етап от живота. От тази предпоставка се роди дизайнерска стратегия, която изгражда силни връзки с нашите клиенти. Бяха разкрити шестте „венчелистчета“ в жизнения цикъл:
– Любов: животът започва, когато се влюбите, основополагаща стъпка, изразена от DeZir.
– Изследване: след това идва моментът да изследвате света като двойка с кросоувъра Captur.
– Семейство: след което създавате семейство с R-Space – миниван и семеен автомобил.
– Работа: всичко в живота е свързано с професионалната активност, с лекотоварния Frenzy и моментите в свободното време.
– игра: след това идват хубавите времена и забавата под формата на концепциите TwinZ и TwinRun.
– мъдрост: в даден момент всеки се стреми към спокойствието, време, в което можеш да извлечеш пълното удоволствие от живота. Концепцията Initiale Paris, дебютираща във Франкфурт, илюстрира откритостта и чувствата, свързвани с премиум автомобилите.
– Чрез създаването на преки връзки между концепциите и серийните автомобили, Renault изпълнява обещанието си да проектира прости, чувствени и топли автомобили с емоционално излъчване – обяснява директорът на департамент Дизайн концептуални и шоу кар автомобили Аксел Брюн.
“Мъдрост“ е шестото венчелистче в стратегията, представено на тазгодишното автомобилно изложение във Франкфурт.
– Initiale Paris е шестият концептуален модел в дизайнерската стратегия на Renault. Той визуализира заместника на Espace в „Initiale Paris“ версия, олицетворявайки визията на Renault за премиум сегмента – коментира вицепрезидентът Корпоративен дизай Лоранс ван ден Акер – Вицепрезидент.
Initiale Paris е голям автомобил с 4,85 м дължина. Престижен, но без излишък, новият концептуален модел обещава впечатляващ простор в интериора. Неговият външен дизайн моментално изразява:
– жизнеността на седан – чрез изразителната радиаторна решетка и мускулести рамене;
– характера на SUV – с големи 22-цолови джанти и изваяни калници;
– и светлината и простора на миниван – чрез голяма остъклена повърхност и иновативен покрив, който си играе със светлината.
Инженерите на Renault са взели двигател dCi 130 и са го оптимизирали, за да осигурят на водачите много голям въртящ момент (400 Nm) в широк работен диапазон. Моторът се основава на постулатите на Renault, важащи за задвижващата технология и изучава нови пътища за постигането на по-висока ефективност на двигателите в бъдеще:
– даунсайзинг (намаляване на работния обем): верен на стратегията си за намаляване на работния обем, Renault комбинира удоволствието от шофирането с ниския разход на гориво, използвайки по-малки, но особено ефективни блокове на цилиндрите;
– EDC: шестстепенната Efficient Dual Clutch автоматична трансмисия е отзивчива и лесна за използване, предлагаща добър разход на гориво;
Renault изследва две нови посоки с концептуалния двигател:
1) Би-турбо технология: малко, ниско-инерционно турбо се използва за ниските оборотни режими, след което се включва вторият турбо компресор за по-високите обороти. Въртящият момент е голям и предостатъчен още от ниските обороти – като цели 90% от максималния въртящ момент да е на разположение от 1500 об/мин – за плавно и спортно шофиране.
2) Shift-by-Wire контрол за EDC трансмисията: тази система, заета от Формула 1, подобрява прецизността и плавната работа чрез по-добър контрол при смяна на предавките. Освен това предлага и преимущество по отношение на дизайна, тъй като лостът за смяна на предавките е по-тънък и не се налага в плаващата конзола да се прикриват кабели.
Друга особеност на концептуалния двигател, използван за Initiale Paris, е използването на оптимизирани стоманени бутала за намаляване на триенето. Стоманените бутала се разширяват по-малко от алуминиевите бутала, което води до по-добър просвет между буталото и стената на цилиндъра при високи температури. По-ниското триене между буталата и стените на цилиндрите означава по-нисък разход на гориво. И за да ги запази леки, стоманените бутала са кухи. Дизайнът е абсолютно идентичен с този, който Renault използва за двигателя си във Формула 1. Концепцията Initiale Paris е с приблизително идентични размери на Grand Espace, но тежи с около 250 кг по-малко. Като цяло, концептуалният двигател отделя 40 г/км по-малко CO2 и изгаря 25% по-малко гориво от еквивалентен в динамично отношение дизелов агрегат.
От основаването си преди 115 години пък Renault винаги се е стремял да направи иновациите широко достъпни. Днес иновацията е приоритет, който придоби ново значение чрез плана „Renault 2016 – Drive the Change“. За да направят иновациите достъпни за всички, моделите споделят различни технологии – от мултимедийната система Renault R-Link до най-новите Energy двигатели.
Renault R-Link предоставя връзка между автомобилния свят и нашите свързани начини на живот. Тя групира пълен набор от мултимедийни функционалности, включително навигация, радио, Bluetooth® телефон и аудио стрийминг, както и свързаност за преносими устройства. Тя предлага и свързани с автомобила услуги и достъп до Renault R-Link Store с неговия каталог от над 50 приложения (в зависимост от пазара), които можете да изтеглите от автомобила. Renault R-Link ще продължи навлизането си в моделната гама на Renault.
Емблематичните динамични модели Megane също приемат новата дизайнерска идентичност на Renault. Успоредно с новите дизайнерски черти, Mégane R.S. се сдоби с R.S. Replay функцията, налична в R.S. Monitor 2.0. Пакетът GT сега се предлага с двигателя 2.0T Renault Sport 220.
Сред най-интересните експонати е и новата система за задвижване за Формула 1 от следващия сезон. Представен в състезателната си конфигурация по време на Le Bourget Air Show през юни, Renault Energy F1-2014 Power Unit илюстрира технологичния пробив, който предстои да се случи в Гран при през следващия сезон. Свързан с високоусъвършенствани системи за възстановяване на енергия и повторното й използване, 1,6-литровият V6 турбо двигател с директно впръскване на горивото ще осигурява повече мощност от настоящите V8 двигатели, като намали разхода на гориво с повече от една трета. Пионер в енергийната ефективност със своята Energy двигателна гама, Renault ще може да се възползва от ползите на моторния спорт, за да се развие дори още повече в тази сфера.