Начало Автомобилни новини Renault Twingo навърши 20 години

Renault Twingo навърши 20 години

286
0
Renault Twingo

Twingo чества своят 20-годишен юбилей тази година. Моделът нахлу вихрено в автомобилния свят благодарение на дръзкия си дизайн, иновативна концепция и игриво поведение, когато бе лансиран за пръв път, като в крайна сметка записа над два милиона продажби.

През 1989 Renault моли проектния директор Ив Дубреил да предложи малък автомобил, който е компактен, практичен, икономичен и комфортен – но не пряк конкурент на по-голямата му сестра, Clio. Концепцията на Twingo е продиктувана от философията „design to cost“, а мисията на екипа била да предложи компактна кола с новаторски, атрактивен стил на разумна цена. За да се постигне това, единственото решение било да се предприеме напълно различен подход с цел улесняване на живота… Да съблекат излишното и да го заменят с иновации, каквато е плъзгащата се задна седалка.

За разлика от разнообразните моделни гами, предлагани от много от конкурентите му, Twingo бе уникален, тъй като се предлагаше в една единствена версия, само с един 1,2-литров двигател с 55 к.с. и едно ниво на обзавеждане, което предлагаше електрически прозорци и ябълково зелени контролни лостчета. Twingo бе лансиран с четири различни екстериорни цвята: Outremer Blue, Corail Red, Coriandre Green и Indien Yellow. Можеха да се изберат само две опции: сгъващ се платнен покрив и климатик.

Twingo предлагаше монобокс архитектура, която позволяваше по-добро разпределение на пространството между двигателния отсек и кабината. Колелата бяха избутани в четирите ъгъла на автомобила, размерът им бе само един, както и двигателят. Тези атрибути позволиха оптимизирането на интериорното пространство. По време на лансирането си, Twingo оглави класа си в сегмента на малки градски автомобили по отношение на височина, широчина и пространство за коленете на пътниците – най-вече заради своята плъзгаща се задна седалка. В действителност, четирите седалки можеха да се сгънат, създавайки импровизирано двойно легло – уникално предложение, което моментално подчерта интелигентния дизайн и гъвкавост на Twingo.

Този рекламен слоган придружаваше лансирането на Twingo, наречен от някои „Жабата от Биянкур“. Името Twingo – смес от „Twist“, „Swing“ и „Tango“ – бе емблематично за необичайния, динамичен и естетически-приятния дизайн на този автомобил, който излъчваше оптимизъм и joie de vivre. С Twingo, Renault зае напълно свежа позиция по отношение на автомобила. Умишлено полярна противоположност на престижния автомобил, той вдъхнови нов тип потребление: хората купуваха Twingo за себе си, а не да впечатлят другите. Хората използваха Twingo за своите собствени желания и изобретиха начин на живот, който му подхождаше.

Twingo не бе смалена версия на Renault Espace. Той можеше да се похвали със своя откроима идентичност, заоблен екстериорен дизайн, който изразяваше сила и красота с почти човешко лице. Дизайнът на арматурното табло гарантираше перфектна видимост и опростеност, функционалност (с централната конзола) и щипка хумор с бутона за аварийните светлини, оформен като носа на клоун.