Начало Автомобилни новини Renault удължи пробега на ZOE до 240 км

Renault удължи пробега на ZOE до 240 км

112
0

Renault удължи пробега на ZOE до 240 км благодарение на нов електромотор, наречен R240, комбиниран с батерия, подпомагана от оптимизирана система за контрол на енергията.

Моторът R 240 е собствено производство на Renault, проектиран от инженерите в Technocentre и завода в Клеон, където се произвежда моторът (Клеон се намира недалеч от Флинс, където се произвежда ZOE). Сега ZOE се радва на 30 км по-дълъг пробег, осигурявайки на автомобила най-дългия пробег в класа.

Новият мотор разчита на нова зарядна система Caméléon, която позволява по-бързо зареждане у дома (3kW и 11kW). Във всяка минута, в която батерията се зарежда, потребителите получават допълнителен километър пробег (времето за нормално зареждане е намалено с 10%).

ZOE все още може да се зарежда бързо с 22kW напрежение.

Стратегията на Renault включва подобряване на технологията за електромоторите и техните батериите, в опит да оптимизира динамиката и пробега на електрическите автомобили, както и да подкрепи развитието на инфраструктурата.

Благодарение на напълно новия дизайн и подобрена производителност, новите мотор и батерия на ZOE генерират пробег, който е удължен с 30 км до 240 км. Renault продължава своите изследвания в посока към подобрение на електромоторите. Това е основната цел за участието на компанията в шампионата Формула Е – едновременно като технически партньор на сериите и основен спонсор на отбора e.dams-Renault. Чрез изследване технологията в екстремните състезателни условия, този обещаващ шампионат ще спомогне да ускорим развойния процес по отношение на динамика и пробег.

В момента има повече от 56 000 обществени зарядни станции в Европа, 40% от които са бързо зарядни точки. Tози брой ще продължи да расте в идните години, което много ще улесни ползването на електромобилите.

Новият мотор на ZOE – R 240, осигурява подобрена динамика (и изразходва по-малко енергия), предлагайки едновременно с това по-дълъг пробег и по-бързо време за зареждане. Характеризиращ се с иновативен дизайн и архитектура, моторът разчита на богатия опит на Renault в областта на електромобилите: до днес са регистрирани 95 патента.

Две фокусни области: подобряване на електронното управление, за да се намали разхода на енергия по време на движение, и нова зарядна система, за да се намали времето за зареждане при електрозахранване с ниска мощност.

Ние сме изцяло отдадени на нашата стратегия за електромобилите и сме твърдо решени да развием опита си като доставчик на електрически мотори.

Когато проектира нов мотор, Renault се фокусира върху интегриране на компоненти, спомагащи за намаляване размера на мотора с 10%, без да се жертва ефективност. Tова отваря нови възможности за монтирането на мотора в по-малки автомобили.

R240 е синхронен електрически мотор с възбудителна намотка, мощност от 65kW и въртящ момент от 220Nm. Той разчита и на вградено зарядно Caméléon. Накратко, новият дизайн е осъществен посредством интеграцията, намаляване на размерите и опростяването.

Интеграция: различните модули на двигателя  вече не са подредени един над друг, а са заменени от изцяло интегрирани.

Намаляване на размера: изцяло интегрираните модули са сглобени така, че да отговорят на прецизните изисквания (намалени пролуки и премахване на външните захранващи кабели).

Опростяване: Водното охлаждане е заменено с въздушно. Единствено инвертора, управляващ двигателя все още разчита на водно охлаждане, заради специфичните изисквания.

„Три в едно“: разклонителната кутия, електронният контролен блок и Caméléon зарядното сега са обединени в един блок, наречен Power Electronic Controller. Блокът е с 25% по-малък.