Начало Автомобилни новини Renault-Nissan с 58% дял на пазара за EV автомобили

Renault-Nissan с 58% дял на пазара за EV автомобили

42
0

Алиансът Renault-Nissan продаде 200 000-ния си електрически автомобил през 2014 г. и има 58% дял на пазара за превозни средства с нулеви вредни емисии. Моделите от този тип на двете марки са покрили близо 4 милиарда километра – достатъчно, за да се обиколи земята 100 000 пъти. С тях са спестени 200 милиона литра гориво (което би могло да напълни приблизително 80 басейна с олимпийски размери). При използването на електрическите возила са избегнати и 450 млн. кг въглероден двуокис.

200 000-ият EV автомобил на Renault-Nissan бе продаден в началото на ноември 2014 г. Това се случи почти четири години след появата на Nissan LEAF, който е най-масово продаваният модел сред електрическите коли. За периода януари-ноември на миналата година LEAF има реализирани 66 500 броя, а това е увеличение с около 20% спрямо същия период на 2013 г. Всеки 2 от 3 продадени EV коли са на алианса.

– Renault и Nissan са лидери по отношение на реализираните количества електрически коли. Но най-важното е, че клиентите в много висока степен са доволни от тези автомобили – коментира председателят и главен изпълнителен директор на Renault-Nissan Карлос Гон. – Въз основа на положителната обратна информация от клиентите и увеличеното търсене на автомобили, задвижвани от възобновяема енергия, не е изненада, че продажбите на EV модели растат, особено в райони, където инфраструктурата за зареждане е добре развита.

Най-големият пазар на Renault-Nissan по отношение на електрическите коли е САЩ. Там има над 750 станции за бързо зареждане. Nissan работи с дилърите и изграждащите тези станции компании, за да ги увеличи до 1100 до средата на 2015 г. На тях LEAF може да се зареди от 0 до 80% за около 30 минути.

Nissan освен това стартира програмата „No Charge to Charge”. Тя позволява безплатен достъп до определени станции за зареждане за период от две години след покупката на нов LEAF.

В Япония – вторият по големина EV пазар за алианса – има над 2900 станции за бързо зареждане. Nissan и останалите японски автомобилни производители, разработващи електрическо задвижване, работят заедно за увеличаването им на 6000 до март 2015 г.

В Европа най-напредничава по отношение на необходимата за EV коли инфраструктура е Великобритания.

Алиансът Renault-Nissan има 6 електрически автомобила – LEAF, e-NV200, Kangoo Z.E., Twizy, ZOE, Fluence Z.E.