Забраняващата използването на квалификационни режими техническа директива на ФИА влиза в сила този уикенд от Гран при на Италия. Сесията за разпределение местата на грида на Монца ще бъде наблюдавана с особен интерес, тъй като в момента не е ясно какви ще са последиците от въвеждането й за отделните отбори. Отговарящият за агрегатите в тима на Рено Реми Тафен сподели, че причината за тази директива е желанието на ФИА да опрости наблюдението на моторите. Той допълни в интервю за Моторспорт Магазин, че макар решението в крайна сметка да е на федерацията, е дразнещо да се правят промени по време на сезона.
„Най-просто вероятно щеше да е да се вземе един състезателен режим и да се използва от първата обиколка в квалификацията. Това обаче не е лесно. Всичко трябва да се преоцени и оптимизира. Практически работата да се свърши наново. Необходимо бе новите настройки да се изпробват на динамометрите. Това отнема време.“
„При режимите на двигателите може да се промени повече от един параметър. Ако приемем, че има 4 или 5 опции за един параметър, може да се получат например 20 режима. Това имаше предвид ФИА: те имат проблем със следенето на толкова променливи и следователно се опитват да постигнат по-голяма яснота. Ще отнеме малко време, докато техническата директива се доусъвършенства. Според мен нещата ще продължат да се развиват. Не е възможно тези сложни агрегати да се опростят за една нощ. Не е като да врътнеш ключа и готово. ФИА няма да замрази всичко от днес за утре, но се опитва да намали променливите, които следи.“
Тафен обясни, че използването на различен от посочения режим, ще трябва да се обяснява пред ФИА
Според него не е ясно кой колко ще загуби или спечели от промяната. Той поясни също така, че по време на състезание например може да се избере различен от първоначално посочения за използване режим, ако трябва да се разреши проблем с издръжливостта. След това обаче трябва да продължиш да караш с тази настройка до финала – не може да върнеш предишната.
„Не сме наясно в каква степен отделните екипи ще загубят или спечелят. Ние сме конструирали двигателите си да разполагат със състезателен и квалификационен режим. Малко дразнещо е в средата на сезона да променяме начина им на работа. Свършили сме си работата, а сега трябва да ги пренастройваме. Не може да караш 60 обиколки в квалификационен режим, ако досега си бил в състояние да го използваш само за 3-4 тура в събота.“
And phone users, we’ve got you covered too! #RSspirit #WallpaperWednesday pic.twitter.com/PmdrKsxtjq
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) September 2, 2020