Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рено: Не искаме да снабдяваме 6 отбора

Рено: Не искаме да снабдяваме 6 отбора

20
0
двигател,Рено

В момента Рено снабдява с двигатели отборите на Ред Бул, Лотус, Уилямс и Катерам. През следващия сезон обаче това вероятно ще се промени, защото отдавна е ясно, че Торо Росо иска да ползва двигатели на французите, подобно на „големия брат“ Ред Бул. Това според Рено обаче е максимумът, който хората от Вири Шатийон могат да си позволят.

„Не можем да снабдяваме шест екипа, максимумът е пет“, обясни Жан-Мишел Жалиние, шеф на програмата на Рено за Формула 1. „Ако искаме да гарантираме на клиенти добро обслужване, те в най-лошия случай могат да са пет. Лично аз бих бил щастлив, ако от четири ги съкратим на три.“

Жалиние обаче смята, че проблемът ще се реши от само себе си. При всички положения според него новия регламент, който влиза в сила от 2014 г. ще привлече нови производители.

„При всички положения ще види нови марки двигатели. Така броят на клиентите ни в бъдеще ще падне.“

Според французинът завръщането към турбо двигателите би позволило на производителите по-лесно да намират връзката към цивилните автомобили. Според него обаче щяло да е още по-добре, ако ФИА приемела първоначалните си планове за 4-цилиндрови редови агрегати.

„Четири цилиндровите двигатели щяха да са доста подобни на тези от цивилните коли и щеше да се постигне директна връзка между Формула 1 и серийното производство. Намаляването на обема също е важно. Сега почти всяка втора кола е оборудвана с 1,6-литров двигател.

В момента 30 инженери от серийното производство работят по новия проект за Формула 1. По този начин цялата база данни и цялата компания печелят от този проект.“

За сега единственият хибриден двигател на Рено е този използван във Формула 1. За това пък френският производител е сред водещите в чисто електрически задвижваните коли. Затова е любопитно, дали биха се ангажирали в стартиращата от 2014 г. Формула Е

„Определено се интересуваме от Формула Е. Някои от моите хора работят по този проект. Но по-скоро във фокуса ни е новият двигател, където е обърнато съществено внимание на намаляването на центъра на тежестта и възвръщането на изразходваната енергия. Това е много важно и за цивилните коли и трябва да се разграничава от хибридното задвижване. В момента бензин се изразходва главно при ускорение и спряло положение. Ако може да използване енергията събирана при спиране за ускоряване без да се харчи бензин, това би намалило значително разхода.

Говорейки за разходи, тези които правим във Формула 1 трябва да се намалят. За снабдяване на четири отбора ние изразходваме бюджет, равен на този на един отбор от средата на класирането. Така че ние би трябвало да имаме глас в разговорите с ФИА и ФОМ. В момента нашите двигатели струват 15 милиона евро на година. От тях 10 отборите дават за самите двигатели, а пет са за KERS и обслужване на пистата. През 2014 г. цената ще се покачи на повече от 20 млн. евро.“

Очаква се отборите да трябва да плащат около 25 млн. евро, въпреки че ще бъдат позволени за използване максимум пет вместо досегашните осем на сезон.