Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рено са решили повечето си проблеми, твърди Тафен

Рено са решили повечето си проблеми, твърди Тафен

73
0
двигател,Рено,Рено Спорт F1

Рено са поправили по-голямата част от проблемите си със задвижващата система и очакват да решат останалите до петъчните тренировки за предстоящото състезание в Малайзия, каза директорът операции на пистата в Рено Спорт F1 Реми Тафен.

Отборите със задвижваща система на френския производител имаха множество грижи по време на първото състезание за сезон 2014 в Австралия. Себастиан Фетел получи повреда в двигателя на своя Ред Бул в състезанието и отпадна в третата обиколка. Германецът имаше грижи със задвижващата система още в събота. Миналата седмица шефът на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер сподели, че 90% от трудностите им са със софтуера на Рено. Двамата пилоти на Лотус Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо също не успяха да пресекат финала на надпреварата, заради повреда в MGU-K. Маркус Ериксон с Катерам пък отпадна заради проблем в задвижващата система.

След труден старт в Австралия очакваме с нетърпение Гран при на Малайзия. Имахме няколко грижи с колите в Мелбърн, но пресъздадохме проблемите във Вири. Повечето от тях са поправени, а останалите ще са под контрол до петък на Сепанг. Очакваме да се появят още грижи, но сме способни да реагираме по-бързо, за да намалим възможно най-много последствията от тях – коментира Тафен.

Французинът обясни, че предстоящата надпревара в Малайзия ще е предизвикателство за новите задвижващи системи заради високите влажност и температури, изискващи и добро охлаждане, както и че при евентуални валежи автомобилите ще са по-трудни за управление на мокро трасе заради увеличения въртящ момент и липса на сцепление. Също така трасето до Куала Лумпур е и една от пистите с висока консумация на гориво.

Сепанг е една от пистите, техническите изисквания към които ще се променят заради новите правила. В ерата на двигателите V8 трасето бе в средата на списъка по отношение на предизвикателството, което представлява за двигателите, но сега ще е едно от най-тежките състезания за годината. От шестте основни компонента на задвижващата система двигателят с вътрешно горене ще е най-натоварен в Малайзия. Влажността на Сепанг помагаше малко на атмосферните мотори, защото мощността намалява с увеличаването на съдържанието на вода във въздуха. Това означаваше, че можехме да компенсираме влиянието на двете дълги прави. Тази година няма да имаме този лукс. С турбодвигателя, поемането на въздух се контролира постоянно без значение от атмосферните условия. В резултат на това Сепанг ще е по-малко милостива, защото два пъти на обиколка задвижващите системи ще са на пълна мощност, като турбото ще се върти с приблизително 100 000 оборота за над 10 секунди – каза още Тафен.