Рено Спорт F1 ще проведе в Испания втори етап на подобрение софтуера на задвижващата си система.
Шефът операции на пистата на френския производител Реми Тафен обясни, че на Каталуния ще продължи започналата в Китай еволюция. Видими промени в хардуера няма са има.
– Значителните подобрения в софтуера би трябвало допълнително да улеснят управляемостта и от там цялостното представяне. Правим стъпка напред и по отношение управлението на енергията и ефективността на системата, като се надяваме тенденцията за по-силно представяне да продължи в Барселона – допълни Тафен.
Пистата Каталуния не поставя най-високи изисквания спрямо задвижващите системи. В Рено Спорт F1 не очакват трудности по отношение подготовката за надпреварата, въпреки че през изминалата зима там нямаше тестове:
– В трите седмици между стартовете в Китай и Испания направихме огромен прогрес. Всъщност предстоящият старт може да покаже, че „надпреварата на двигателите” е със значително по-малки разлики, тъй като представянето там е далеч по-репрезентативно спрямо характеристиките на множеството останали трасета в календара. В Барселона работата с енергията ще е сравнително лесна. Не се очаква разходът на гориво да е проблем при толкова различни като скорост завои.
Каталуния ще е първата писта с по-значителни промени в надморската височина, особено в първия сектор. Това влияе върху картите за управление на двигателя по отношение на ускорението – трябва да се вземат предвид изкачванията и спусканията. Ефектът не е толкова голям, колкото в Австрия или на Спа в Белгия, но все пак екипите ще имат възможност да съберат информация.
От Рено предполагат, че екипите може да работят повече по време на петъчните сесии, след като тази година не са провеждани тестове на Каталуния. Освен това отборите имат значителни подобрения и нови компоненти, нуждаещи се от тестове.