Рено не са имали нужда от удължаване срока за хомологация на задвижващата си система, настоя шефът операции на пистата Реми Тафен. Екипът на френския производител отхвърли и информацията, че е поискал отлагане с до три месеца.
Предложение за удължаване на срока, който по принцип изтече в полунощ вчера, бе обсъдено на срещата на стратегическата комисия към Формула 1. На нея е дискутирана ситуацията със задвижващите системи и идеята хомологацията да стане по-късно не бе приета. Системата на Рено е одобрена от ФИА на 28 февруари – както и тези на Мерцедес и Ферари. Французите са получили искане от международната федерация за допълнителна информация, която да бъде получена днес и са спазили изискването.
– Бих казал, че представянето ни напоследък е по-чисто, макар и не на 100%. Честно казано, и аз щях да се оплаквам, ако карах колата. Знаем точно по какво трябва да работим. Целта ни е да се опитаме да достигнем нивото на V8, който бе много добър по отношение на издръжливостта – обясни Тафен. – Проблемите определено са свързани със софтуера. Всичко поотделно работи както трябва, грижите са, когато съберем компонентите в едно цяло. Не сме доволни от управляемостта. Всяко неправилно излизане от завой коства една или две десети от секундата, така че ситуацията е трудна.
Тафен призна, че допълнителни три месеца за работа биха били улеснение. Той обаче бе категоричен, че Рено ще се справят и без тях:
– Тримесечен труд би бил от помощ както за представянето, така и за издръжливостта. В това няма съмнение. Но не мисля, че имаме нужда от допълнително време, защото изпълнихме срока, представихме системата си на ФИА и ще се състезаваме в Мелбърн. Идеята ни в нито един момент не е била да имаме проблеми, но предполагам, че ще имаме някои грижи през годината и почти сигурно ще използваме правилото (разрешаващо промени – б.р.).
Тафен е сигурен, че поне един от четирите отбора със задвижваща система на Рено ще направи състезателна симулация до края на теста в Бахрейн. Що се отнася до разхода на гориво, то той е последна грижа на екипа в момента, каза още той.
– Ще изминем дистанцията в Мелбърн със 100 кг без проблем. Въпросът е какво представяне ще имаме, каква ще е оптимизацията на бензин и електричество – допълни Тафен.