С желание да изкара възможно най-много време в кокпита на Рено R30 бе Витали Петров в началото на третата серия тестове преди сезона във Формула 1, но шансовете на руснака бяха драстично намалени от лошото време на пистата Херес. При това положение пилотът просто не можеше да научи кой знае какво за колата си, но хвърли доста усилия. В крайна сметка се класира 9-и и завъртя 55 тура.
– Много разочароващ ден, особено за Витали, който досега е карал много малко на сухо. Честите валежи означаваха също така, че не свършихме кой знае колко конструктивна работа – коментира главният инженер Алан Перман.
Рубенс Барикело на два пъти предизвика спиране на тренировките заради технически проблеми. Въпреки грижите бразилецът направи цели 109 обиколки, като и в този екип силно се надяват условията да се подобрят в следващите дни. Барикело продължава с пробите и утре преди да отстъпи кокпита в петък и събота на съотборника си Нико Хюлкенберг.
Лотус Т127 за първи път излезе на писта, а честта се падна на третия пилот на отбора Файруз Фаузи, докато титулярът Хейки Ковалайнен зорко наблюдаваше пробите. Освен основна проверка на системите, роденият в Куала Лумпур състезател трупаше километри, за да получи суперлиценз от ФИА.
– 76 обиколки е отлично постижение. Предизвикателството бе сериозно – от една страна карах за нужните ми документи, а от друга без серво никак не ми бе лесно на сухо трасе. Затова бях сравнително консервативен, но съм доволен – коментира Фаузи.
Удовлетворение изрази и техническият директор Майк Гаскойн, като отбеляза първо приноса на Файруз и продължи:
– С колата нямахме особени грижи – малък проблем с прегряване, но го решихме бързо, а след това нищо сериозно не се случи. Що се отнася до сервото, положението ще бъде наред утре. Така че като цяло денят бе много успешен, а ни предстои заета вечер, за да подготвим болида за следващите изпитания.
Във Върджин нещата отново не преминаха гладко. Тимо Глок успя да направи едва 10 тура и бе последен в подреждането, на цели 9,8 секунди от постижението на първия Себастиан Фетел (Ред Бул). Тимът успя да пусне VR-01 на писта почти два часа след началото на сесията, но така или иначе продължава да изостава сериозно в работата. Контрастът с Лотус бе особено сериозен, тъй като и двата отбора са нови. Единствено Кампос и USF1 отсъстват от теста.