Репсол ще прекрати партньорството си с Хонда в MotoGP. Това твърди информация на Motorsport. Според британското издание, петролния гигант и японският производител ще тръгнат по различни пътища след края на настоящата кампания.
Репсол и Хонда се партнират вече близо три десетилетия. Логото на испанската петролна компания се появява върху моторите на марката през сезон 1995. Тогава за екипа карат пилоти като Мик Дуън, Алекс Кривиле и Шиничи Ито. В края на кампанията Дуън печели втората световна титла в тогавашния клас до 500 куб. см
Оттогава работата между двете страни остава непрекъсната. През през настоящия сезон се отбелязва 30-годишнината от това сътрудничество. То е донесло общо 15 шампионски титли, 183 победи и 455 подиума.
Отношенията между Репсол и Хонда започнаха да охладняват след напускането на Марк Маркес в края на 2023 г. Петролната компания наложи клауза в договора си за намаляване на финансовия си принос. В замяна на присъствието на Репсол е доста по-малко върху тазгодишния мотоциклет на японците. На него доминира повече логото на самата марка.
Този ход беше направен в очакване, че медийното отразяване, особено по телевизията, ще бъде сериозно засегнато от напускането на осемкратния световен шампион Марк Маркес. 31-годишният испанец напуска семейството на Хонда и в момента кара за Грезини Дукати.
Напускането на Маркес доведе до раздялата и с Ред Бул. Австрийката компания с енергийни напитки подкрепяше заводския тим на Хонда през последните години. Сега Ред Бул е титулярен спонсор на екипите на КТМ и Tech3 GasGas. Компанията също така продължава да подкрепя и други пилоти, включително братята Маркес.
Хонда вече има няколко предложения за цветовата схема на мотора си от следващата година. В същото време Репсол иска да се съсредоточи върху популяризирането на неизкопаеми горива.
Смята се, че испанците са заинтересовани да продължат да свързва имиджа си с MotoGP и в бъдеще. Има голяма вероятност те да бъдат един от доставчиците на новите устойчиви горива, които ще се използват в бъдеще.
Според настоящия регламент, отборите от MotoGP трябва задължително да използват 40% неизкопаеми горива. Този процент трябва да достигне 100% през 2027 г. Това ще бъде първата кампания, в която ще се използват новите технически правила в MotoGP.
Хонда изживява поредна трудна кампания в MotoGP. В момента японците са твърдо на последното място при производителите и дори нямат класиране в топ 10. Най-добрият уикенд за марката беше на Херес. Там Жоан Мир финишира девети в спринта и 12-ти в основната надпревара. Същевременно Лука Марини няма нито една точка от началото на годината. Италианецът продължава да изпитва огромни затруднения с машината на японците.
The prettiest bike on the 2024 @MotoGP grid. pic.twitter.com/Z4Yk1FoRis
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) May 28, 2024