Даниел Рикиардо не планира отново да бъде резервен пилот. Австралиецът категорично отрече да заеме такава роля в Ред Бул през следващата година. В същото време австрийската компания не е обявила официално дали Рикиардо ще бъде заменен от Лиам Лоусън в Остин.
Миналия уикенд Рикиардо се включи в Гран при на Сингапур. Стартът на пистата Марина Бей се смята за негов последен във Формула 1. Веднага след края на надпреварата Рикиардо беше изключително емоционален и благодари за всички неща, които е преживял през последните години. Опитният австралиец направи последен жест към Ред Бул, след като записа най-бързата обиколка и не позволи на Ландо Норис да добави още една точка към актива си
Рикиардо е част от F1 през последните 13 години. През този период той записа 8 победи, 32 подиума и 3 полпозишъна. Но по всичко изглежда, че престоят му в световния шампионат приключи. Това беше подсказано и от поздрава, който тима на Виза РБ поднесе на австралиеца при завръщането му в моторхума в Сингапур.
Все още не се знае какво ще е бъдещето на Рикиардо. Има немалка вероятност той да продължи кариерата си в друг шампионат. Но досега Рикиардо не дава индикации, че бърза да взима такова решение.
„Ако това е краят и нещата продължат без мен, мисля, че първо ще си дам време да разбера какво следва. Също така съм благодарен за кариерата си“, сподели Рикиардо в Сингапур.
„Да попаднеш в F1 беше мечта. Да не говорим, че съм тук повече от десетилетие и имах шанса да се боря за победи. Не искам да поглеждам назад и да си казвам „о, бедния аз.“ Беше страхотно. Може би следващото ми начинание ще бъде различно. Може би ще продължа да катеря планини или нещо подобно“, добави австралиецът.
Запитан дали би обмислил да се върне в ролята на резервeн пилот, за да остане близо до света на F1, Рикиардо отговори с категорично „Не“
„Очевидно миналата година имаше смисъл да запазя единия си крак. Голямата ми цел беше да се опитам да се върна в Ред Бул. Ако трябваше да направя това отново, нямаше да има [голям смисъл]. Няма как да рестартирам кариерата си.“
„Аз съм на 35 години и все още показвах темпото, което съм имал през годините. Но въпреки това беше очевидно, че ми беше по-трудно да го показвам всеки уикенд.“
„Това може би е донякъде свързано с възрастта. Мисля, че определено ми беше по-лесно, когато бях на 25, за разлика от 35. Също така конкуренцията се увеличава все повече“, добави напускащият пилот на Виза РБ.
Рикиардо добави, че младото поколение пилоти е по-добре подготвено за работа в областта на развойната дейност, както и включването в състезания.
„Мисля, че това вероятно е нещо общо за всички спортове: Симулаторите стават все по-добри, спортистите стават все по-млади и са [по-подготвени].“
„А и сега имат достъп до всички онборд кадри, така че могат да наблюдават и изучават всички. Може би просто нивото се е повишило твърде много. Затова за мен е трудна задача да се боря на това ниво седмица след седмица.“
„Не мога да бъда разочарован от това. Щастлив съм, че някога можех да го правя. Беше много забавно. Ако това е всичко, искам да съм сигурен, че ще си тръгна или ще напусна спорта с добри спомени от него. Не искам да се стигне дотам, че да съм опашкар и да отпадам от в Q1 всеки рейс уикенд. Това определено не е забавно“, каза още Рикиардо.
Австралиецът си спомни и за срещата с Джеки Стюарт в Сингапур преди 10 години и разкри какъв съвет е получил от легендарния британец
„Понякога ми се струваше, че е много по-лесно. Спомням си, че всъщност това беше тук през 2014 г. Сър Джеки Стюарт дойде при мен във фоайето. Спомням си, че ми каза нещо.“
„Ако някога искаш да поговорим, кажи ми, защото не винаги ще бъде толкова лесно, колкото изглежда“, призна ми той. Той ме подготвяше за ниските нива в F1. Аз бях на такова високо ниво в този период. Да, не спечелих шампионата, но всичко ми се струваше лесно. Малко преувеличих, защото не беше лесно.“
„Но когато той ми спомена това, аз си казах: „Добре съм, за какво говориш? Аз не се боря. Не се плаша от никого. Какво е това?. Но още следващата година беше трудна. Веднага осъзнах за какво говори той. Никога не се издигай прекалено високо. Опитай се да не се спускаш твърде ниско. Опитай се да се качиш на вълната. Дръж краката си на земята“, завърши Даниел Рикиардо.
35-годишният пилот актуализира информация в профила си в Инстаграм. На нея вече не пише, че кара за Виза РБ. Това е още един намек, че миналият рейс уикенд е бил последен за него в F1.
Вижте тази публикация в Instagram.