Начало Избрани Рикиардо няма да кара в Марина Бей, но ще бъде в бокса

Рикиардо няма да кара в Марина Бей, но ще бъде в бокса

725
0
Даниел Рикиардо
Даниел Рикиардо; снимка: Алфа Таури

Даниел Рикиардо няма да кара в предстоящата Гран при на Сингапур. Пилотът на Алфа Таури продължава възстановяването си от операция на китката в края на август. Австралиецът все пак ще бъде в бокса на тима по време на целия състезателен уикенд на пистата „Марина Бей“.

Рикиардо претърпя инцидент във втората свободна тренировка за Гран при на Нидерландия. В резултат на това пилотът на Алфа Таури контузи лявата си китка. Няколко дни по-късно той претърпя успешна операция. Рикиардо обаче се нуждае от време, за да се възстанови и да бъде напълно готов да се върне зад волана на AT04

Все още не се знае кога точно Рикиардо ще се върне на пистата. Според Кристиан Хорнер, очакванията са австралиецът да бъде на линия за състезателния уикенд в Катар. През това време той е заменен от Лиам Лоусън. Младият новозеландец направи добро впечатление в първите си две участия с Алфа Таури. Лоусън финишира 13-ти в хаотичната надпревара в Нидерландия. Седмица по-късно той финишира 11-ти на Монца и бе на косъм от зоната на точките. В допълнение, новозеландецът завърши пред по-опитния си съотборник Юки Цунода.

Днес стана ясно, че Рикиардо няма да кара в Сингапур. 34-годишният състезател все пак ще бъде в бокса на тима и ще помага с каквото може на инженерите. От Алфа Таури все още не казват дали Даниел ще вземе участие в Гран при на Япония следващия уикенд

Междувременно заместникът на Рикиардо Лиам Лоусън коментира предстоящата Гран при на Сингапур. Новозеландецът няма никакъв опит на трудното улично трасе и се надява да го разучи възможно най-бързо.

„Миналата година бях в Сингапур като резервен пилот. Това беше любимата ми писта като бях дете. Гран при на Сингапур  е нощно състезание и изглежда наистина страхотно. Карах на тази писта в няколко игри на F1. Баща ми обещаваше всяка година, че ще ме заведе на Гран при на Сингапур, но в крайна сметка така и не отидохме. Този уикенд той ще дойде на Гран при, така че всъщност аз ще го заведа“, сподели Лоусън.

„Знам, че това е много тежко състезание от физическа гледна точка. Когато попаднеш в F1 в такава ситуация, е още е много трудно да се адаптираш, без значение колко тренировки си направил. Ще бъде изключително трудно, но ние продължаваме да тренираме. Правим всичко възможно, за да се подготвим за това“, продължи Лоусън. „Миналата година преживях нощната рутина. Честно казано е готино е да преживееш такъв уикенд. Той е малко по-различен от всички останали. Очевидно най-голямата адаптация ще бъде свикването с пистата, тъй като съм я карал само на симулатора.“

„Разбира се, уличните трасета вероятно са най-трудни за научаване. Те изискват увереност, а когато си нов на пистата или дори в моята ситуация- нов пилот в F1- да имаш тази увереност в началото на уикенда е доста трудно. Ще се стремя да натрупам колкото се може повече обиколки. По принцип харесвам уличните трасета, например Монако ми харесва, така че очаквам и Сингапур да ми хареса“, завърши пилотът на Алфа Таури.

Съотборникът на Лоусън Юки Цунода не завърши миналогодишното издание на Гран при на Сингапур. Сега японецът се надява да запише силен резултат на уличното трасе

„Отправяме се към Азия, където ни очаква двоен рейс уикенд, започващ с уличната писта в Сингапур. Харесва ми да карам тук. Миналата година стигнах до Q3 при сложни условия. Не можехме да използваме сликове до последната част, тъй като пистата беше мокра в началото на сесията“, каза Цунода.

„Сингапур е истинска улична писта, защото всяка част от нея е обществен път – състоянието на повърхността на пистата винаги се променя от година на година и от сесия на сесия. Трябва да се изграждаме постепенно и да правите възможно най-много обиколки. Така ще придобием увереност в автомобила“, продължи пилотът на Алфа Таури. „В FP1 ще се оценяват условията на пистата и ще се добие първа представа за поведението на автомобила, за да се види дали той е подходящ за пистата. Оттук нататък ще продължим да работим, за да сме на 100% готови за квалификацията. Тази година пистата е малко променена, особено в сектор 3, където някои завои са премахнати, което дава повече възможности за изпреварване“, завърши Юки Цунода.