Даниел Рикиардо записа най-добро време в сутрешната сесия от първия ден на предсезонния тест във Формула 1
Тази година тренировките преди началото на надпреварите от световния шампионат са само три дни – от днес до неделя, включително.
Рикиардо за първи път излезе на писта като пилот на Макларън, след като се присъедини към екипа в началото на 2021 г. Постижението му бе 1:32.203 мин. Втори, на 0,028 сек бе Пиер Гасли (Алфа Таури), а трети се нареди Макс Верстапен (Ред Бул) – +0,042 сек.
Daniel Ricciardo set the pace for our first morning session of pre-season testing in Bahrain 🇧🇭#F1 #F1Testing pic.twitter.com/OVVGihp6XS
— Formula 1 (@F1) March 12, 2021
Първата част от петъчния тренировъчен ден премина при сложни условия заради ветровитото време. Още в началото се оказа, че в Мерцедес има проблем с трансмисията на новия F1 W12. Валтери Ботас бе направил само един тур, след което се прибра в пита и екипа смени скоростната кутия. Финландецът успя да се върне на трасето 35 минути преди карирания флаг.
Look who’s back on track 👀
After a stint in the garage, @ValtteriBottas is up running #F1 #F1Testing @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/vccw8S7BPn
— Formula 1 (@F1) March 12, 2021
Тренировката премина без сериозни инциденти
Алфа Ромео бе с нервно поведение в ръцете на Кими Райконен. Макс Верстапен се завъртя, но без сериозни последици, върна се на трасето и продължи. По-късно на няколко пъти блокира колелата. Естебан Окон (Алпин) също имаше излитане.
Малко над два часа и половина след старта на сесията Себастиан Фетел спря на изхода на питлейна и трябваше да бъде избутан обратно, за да освободи алеята. След това механиците на Астън Мартин го прибраха в бокса.
Aston Martin have retrieved Sebastian Vettel from the end of the pit lane #F1 #F1Testing @AstonMartinF1 pic.twitter.com/OoxeA59vU7
— Formula 1 (@F1) March 12, 2021
В самия край тренировката бе прекратена за малко, тъй като Шарл Льоклер (Ферари) спря на пистата.
🚩 RED FLAG 🚩
Charles Leclerc has stopped at Turn 4 #F1 #F1Testing @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/j6ndQnwe3N
— Formula 1 (@F1) March 12, 2021
От Пирели разясниха, че всеки отбор има 30 комплекта гуми от цялата гама на доставчика на разположение за изпитанията. Налични са два комплекта интермедии и гуми за мокра писта, но те едва ли ще бъдат използвани. Правилата разрешават на отборите да използват не повече от 30 чифта гуми през трите дни на тренировките.
Всеки отбор получи и по два допълнителни комплекта прототипни гуми. Те са идентични със стандартния тип C3, но са произведени в Турция, а не в Румъния. Това е направено с цел да се провери качеството. Тези гуми са чисто черни, без никакви обозначения по тях.