Даниел Рикиардо коментира предстоящия състезателен уикенд в Остин. Пилотът на Алфа Таури няма търпение да се върне зад волана на своя автомобил и то на една от любимите му писти- COTA.
Рикиардо катастрофира по време на втората свободна тренировка в Нидерландия. Австралиецът контузи едната си китка и претърпя операция.
Осемкратният победител в F1 пропусна състезанията в Нидерландия, Италия, Сингапур, Япония и Катар. Рикиардо трябваше да се върне в Лосаил, но в крайна сметка реши да отложи това нещо с още две седмици
Рикиардо наблюдаваше от близо случващото се в отбора на Алфа Таури по време на отсъствието си. Опитният австралиец дори беше в бокса по време на рейс уикенда в Сингапур. Рикиардо призна, че е бил леко разочарован да не кара автомобила. Но от друга страна, той не е искал да предприема излишни рискове и да форсира завръщането си на пистата.
„Хубаво е да се върна. Ръката ми е много по-добре. Работата в симулатора беше полезен начин да преценя дали съм готов да карам отново“, сподели Рикиардо.
„Изпробвах китката в седмицата преди Катар, но не чувствах, че е на 100 %. Затова прекарах остатъка от седмицата във Великобритания, стоейки повече в симулатора. В крайна сметка стигнах до момента, в който се чувствах готов да се завърна“, продължи пилотът на Алфа Таури. „Общата ми физическа форма е доста добра. Продължих да тренирам колкото се може повече, въпреки че известно време не можех да правя много неща с лявата си ръка. Определено беше разочароващо да гледам последните няколко състезания, особено защото бях стигнал до мястото, където бях толкова готов да отида отново и да се състезавам. След това направих две състезания и трябваше отново да натисна бутона „Пауза“. Всъщност времето без състезания мина доста бързо.“
Алфа Таури направи няколко промени в автомобила по време на отсъствието на Рикиардо. Австралиецът обаче е наясно с всички новости в AT04, тъй като присъства на всички технически срещи на тима.
„Сегашният автомобил има някои промени, откакто го карах за последен път. За щастие, работата в симулатора беше полезна и ми позволи добия представа за промените и актуализациите“, обясни Рикиардо.
„Усетих малко от ефекта на новите части. Това е едно от нещата, за които мисля, че ще го усетя напълно едва след като изляза на пистата.“
„Бях в Сингапур, когато го изпробваха за първи път. Беше интересно да чуя отзивите и коментарите, които бяха предимно положителни. Затова съм развълнуван да видя какво е от първа ръка“, каза още състезателят на Алфа Таури.
Рикиардо познава отлично пистата в Остин и призна, че тя е една от любимите му. Австралиецът има общо два подиума на трасето в Тексас, записани по време на престоя му в Ред Бул
„Винаги съм се наслаждавал на пистата в Остин. Това е много уникално съвременно трасе, а вълничките и неравностите я правят доста физическа. Като цяло пистата те измъчва, но от друга страна това нещо ми харесва.“
„Харесва ми предизвикателството. Много от върховете също са доста широки, така че има някои особени завои, които правят пистата изключителна и открояваща се“, завърши Даниел Рикиардо.
Съотборникът на Рикиардо Юки Цунода се включи в последните два старта в Остин и записа точки.
„Няколко пъти съм финиширал в точките в Остин Това е много приятно място, както пистата, така и града като цяло. Пистата е интересна- първата част има някои прилики със Сузука, тъй като е високоскоростна с бързи шикани, които са много забавни за каран заради многото промени на посоката. Първият завой нагоре по хълма със сляп ейпекс е доста уникален“, каза Цунода.
ready to paint the track red, white and blue 🇺🇸#USGP pic.twitter.com/GMU78qOsAa
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) October 17, 2023