ГП на Малайзия след:
Последно състезание: Сингапур

Рlug-in Пасат комбинира топ динамика и икономичност

09.06.2017 | Екип ClubS1 | коментара

Моделът Пасат на Фолксваген си е извоювал специално място на автомобилния пазар. Всеизвестен е имиджът му на здрав, удобен, сигурен продукт, който става и все по-луксозен и елегантен в последните години.

Неслучайно на пазара вече е осмото поколение след старта на колата в далечната 1973 г., като са купени над 23 млн. бройки с името на пустинния вятър.

Със сигурност обаче Пасат по-малко се свързва с авангардизъм и супер динамика, но очевидно и това се променя, защото компанията лансира на пазара нова Plug-in-Hybrid GTE версия, която може да изразходва 1,8 л/100 км бензин на 100 км и да измине 50 км само на ток, а има и доста впечатляваща динамика и в комбиниран режим е способна на 1000 км пробег с едно зареждане!

Като се имат предвид събитията от последните години в САЩ около компанията, можем да сме по-спокойни и сигурни, че в момента данните за работата на колата са повече от коректни.

За нас в ClubS1 този автомобил е любопитен от много гледни точки, като се започне от самата Plug-in технология, която Фолксваген ползва, до начина на работа на автомобила. Затова взимаме за тест новия Plug-in Пасат с подчертан интерес от представителите на компанията у нас от Порше България. Колата ни чака в шоурума на Порше Изток в София и се зарежда на станция на паркинга, където ток получава и комби версията, а наблизо с кабели са свързани още eлектрическият малък UP и още две-три коли. С две думи, VW видимо залага все повече и на този тип автомобили. Програмата на компанията включва разкриване на 9000 работни места по проектите за електроавтомобили.

Зареждането на станция става за около 4 часа, а в багажника има кабели и за ток от стандартен контакт с 220V, което обаче отнема повече време.

Така или иначе, ако човек изминава под 50 км до работа, което е най-обичайният случай, може да се движи само на ток и да не изразходва никакво гориво, като интересното е, че колата започва да се движи само на ток, след като потеглим. За да стане това обаче, първо прибираме кабелите, чието откачане става, когато отключим колата, в противен случай кабелите нямат изваждане случайно или нарочно.

Правим сравнителна сметка относно рентабилността на този автомобил. Цената му е 78 915 лв. и при положение че човек се движи само на ток или в огромна част от движението си на ток, използването на колата може да се окаже добра инвестиция дори и в България, въпреки че подобен тип коли у нас не се ползват на практика от сериозни държавни преференции, като по-ниски данъци или поемане на част от цената, както е на други места по света.

Самото движение е много приятно и, разбира се, безшумно. Като цяло новото поколение Пасат е на новата MQB платформа, която е олекотена, но с големи вътрешни пространства и отлично оборудване, с изобилие от системи за сигурност и подпомагане на водача. В нашия случай специално внимание заслужава допълнителната информация за използването на енергията, като на таблото графично се следи във всеки момент начинът на задвижване и генериране на енергия при спиране. Двигателят с вътрешно горене се включва и това се усеща в активното движение, но Пасат е така шумоизолиран, че сериозна промяна в звука не стига до салона.

Колата е с вече доста популярната 6-степенна DSG автоматична трансмисия с 2 съединителя на концерна, като тук има и един особен режим, който се включва с преместване на лоста крайно вдясно, и тогава колата „работи” най-вече за пълнене на батериите. В този режим поведението става спънато, специфично, но в останалите динамиката е много добра. Двигателят с вътрешно горене е от последното поколение бензинови агрегати с директно впръскване в цилиндрите 1,4 литра турбо,  като при агресивно каране с натискането на бутона GTE и използване и на електрическата енергия сумарната системна мощ е 218 к.с., което е повече от достатъчно за един подобен класически семеен автомобил като Пасат.

След като спираме да го натискаме и вкарваме в различни режими, остава време за игра с Mirrorlink системата, която позволява свързване на смарт устройства с колата, а Car Net показва всичката информация, която VW може да предложи посредством инфотеймънт системата.

Front-Assist с аварийната автоматична спирачка, разпознаваща изскочил внезапно пешеходец или рязко спрял автомобил отпред, и новият асистент за движение в задръстване, намаляващ скоростта до нула и следващ лентата на движение, отдавна не са новост при този модел. Новост е трейлър асистент, който помага за паркиране със закачено за колата ремарке или каравана, като Aerea View показва колата и отгоре. Четирите нива на оборудване са Trendline, Comfortline, Highline и излязлото последно R-Line, като при последните две LED фаровете са серийно вграждани.

Тестът е публикуван в брой 202, март 2017 на ClubS1

Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари

Горещи Оферти